Aviseringar
Rensa alla

unreal tournament 2007


Ämnesstartare

Kajin:

har samma problem med alla äldre spel

klarar spela crysis med typ 50 fps men gamla unreal tournament så segar datorn typ ihop

Samma här, klarar crysis o diverse nyare spel maxat men jävla empire earth 2 och wc3 vägrar gå över 15 fps. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kajin:

jag har originalet men har problem med det, fattar inte det, får typ 2-5 fps

Appuru:

Samma här, klarar crysis o diverse nyare spel maxat men jävla empire earth 2 och wc3 vägrar gå över 15 fps

Citerar från ett forum:
"Right click the executable and select the Run as Admin option. See if that helps. Also have you got the latest patch for Warcraft?"
http://www.tech-forums.net/pc/f15/warcraft-iii-fps-problems-188858/

Har läst lite på forum och det finns de som spelar Warcraft 3 på Vista med bra prestanda så det är värt att försöka få det att fungera.

Så vad man kan göra:
1) Run as Admin option om man har Vista
2) Patcha spelen
3) Vill man verkligen ha ett visst spel att fungera kan man testa olika versioner av drivrutiner för framförallt grafikkort. Till att börja med kan man väl testa nyaste drivrutiner som finns. Men ofta är nyare drivrutiner utvecklade och optimerade för nyare spel. Så det kan kanske hjälpa att installera äldre drivrutiner. Dock finns det ju en begränsning gällande hur gamla drivrutiner det finns att få tag på som fungerar för Vista.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

believeroflight:

Så vad man kan göra:

Tack för dina tips, men jag har redan provat allt du sagt. [smile] Får nöja mig med att spela på spelen på brorsans gamla dator. Verkar helt enkelt som om grafikkortet inte är optimerat för äldre spel.


   
SvaraCitera

Image

Har ni testat olika kompatiblitetslägen? De finns så länge ni har Vista.
Trodde att det skulle hjälpa mig när Heroes 4 inte ville fungera, men inte gick det. [sad] Det kanske hjälper er dock. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinkfist:

Har ni testat olika kompatiblitetslägen? De finns så länge ni har Vista.
Trodde att det skulle hjälpa mig när Heroes 4 inte ville fungera, men inte gick det. Det kanske hjälper er dock.

Nope, det har inte heller funkat. [sad]
Men det har med grafikkortet att göra, för jag stoppade in mitt gamla 6800 och då funkar spelen prima.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hare till ps3an. det är mysigt


   
SvaraCitera

Appuru:

Nope, det har inte heller funkat. Men det har med grafikkortet att göra, för jag stoppade in mitt gamla 6800 och då funkar spelen prima.

Aha okej. Tråkigt/jobbigt att de nya samt de äldre spelen inte vill fungera "samtidigt". [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinkfist:

Har ni testat olika kompatiblitetslägen? De finns så länge ni har Vista.

använder xp men det funkar utmärkt på min gamla dator som har ett antikt grafikkort men på den andra datorn funkar det inte alls att spela pga för lite fps [n]


   
SvaraCitera

Kajin:

använder xp men det funkar utmärkt på min gamla dator som har ett antikt grafikkort men på den andra datorn funkar det inte alls att spela pga för lite fps

Okej. Det finns inga patches/fixes till UT då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera