Aviseringar
Rensa alla

Uppassnings-tips !


Ämnesstartare

Har en pojkvän som nyligen opererat knät och som inte får stödja på benet på en månad och alltså finns det väldigt lite han kan göra! Jag ska låna ut mitt playstation och spel så att han har lite och göra under dagarna, sen har jag fullt upp med prov och skolarbeten i veckorna att det ibland blir svårt att träffas. Men på höstlovet ska vi iväg till en släktings stuga, om de fortfarande funkar!
Känner mig mer eller mindre handlös, och vill uppmuntra honom men har torka på idéer om vad jag kan göra för honom. Känner mig verkligen desperat.

Någon som kan komma med tips? Som att laga en god middag till honom, de är vad jag kommit på so far!


   
Citera

Hjälpa honom på toaletten... kanske


   
SvaraCitera

Var bara med honom. Ha myskvällar då ni äter massa godis och tittar på film. Håller handen och pussas. Det behöver inte så avancerat. Jag tror att din närvaro räcker.


   
SvaraCitera

sitt i hans knä och trösta honom


   
SvaraCitera

Som stillasittande kan han:
Läsa massa härliga böcker
Rita och pyssla, göra ett kollage om sitt liv
Se på tv och alla bra filmer i världen
Surfa runt hela internet
Spela dator- och tv-spel
Virka/sticka/sy
Skriva

Tillsammans kan ni:
Ha mysdagar/kvällar
Baka
Laga mat
Rita och pyssla
Spela tv-spel
Spela sällskapsspel
Dansa sittande

Han har väl kryckor eller en rullstol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att hjälpa honom på toaletten skulle jag aldrig få, haha..
jo sant de där med närvaro, men vill ändå, göra nåt mer!
Lite svårt att sitta i hans knä tyvärr då han har en skena från längs hela benet :/


   
SvaraCitera

ska man chilla i en stuga med sin hoe så behöver man ju inte så mycket benmotorik att det blir ett problem att ha det trevligt tror/tycker jag i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Han har väl kryckor eller en rullstol?

Ja han har kryckor! Men får inte stödja på benet, max sätta ner främre delen av foten!


   
SvaraCitera

4thDimension:

Ja han har kryckor! Men får inte stödja på benet, max sätta ner främre delen av foten!

Okej, men då kan han ta sig runt i huset i alla fall.
Det öppnar ju upp för fler möjligheter.
Har han opererat korsband eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nytt ledband och lagade minisker!


   
SvaraCitera

Dräparen:

ska man chilla i en stuga med sin hoe

[shake][bigsmile]


   
SvaraCitera

dyngbög:

sitt i hans knä

fnissde


   
SvaraCitera

stereo total:

Var bara med honom. Ha myskvällar då ni äter massa godis och tittar på film. Håller handen och pussas. Det behöver inte så avancerat. Jag tror att din närvaro räcker.

Det hon sa. Bara var med honom och ha det mysigt, killar är inte så komplicerade och kräver inga avancerade aktiviterar för att må bra [crazy]


   
SvaraCitera