Aviseringar
Rensa alla

Uppdateringar av Ungdomar 6.0


Åtta
Ämnesstartare

Så att ni ska kunna hänga med lite i vad som händer tänkte jag skapa en tråd för att lista de lite större uppdateringar vi gör. Tråden kommer inte uppdateras varje gång vi petar ut en uppdatering, , men när det är något lite större ska vi försöka skriva något.
Den här tråden är inte till för att posta buggrapporter i. Gör det istället i Buggrapporteringstråden.


27/6

  • Det går numera att avblocka folk från PM
  • Taggar följer med vid skapandet av polls
  • På profilsidan står det numera om en användare är låst eller avreggad.
  • Antalet följare av en tråd visas bredvid antalet visningar.


13/6

  • Nu autosparas texten och ni slipper bli av med era påbörjade inlägg för att ni råkar klicka er bort från sajten, eller för att ni får den jävla "Hoppsan, du har tagit för lång tid på dig"-bugghelvetet (som vi för övrigt fortfarande inte har en aning om varför den uppstår). Tumme upp

29/4 - 14

  • Sådärja, nu är texteditorn äntligen uppgraderad. Förhoppningsvis ska alla gamla buggar på iOS7 och Android vara fixade! Som en bonus har också blivit lite smidigare att infoga smileys. Party


23/4 -14

  • Röstningsbuggen i frågetrådar (att knappen bara laddar hela tiden) är ÄNTLIGEN fixad!

9/9 -13

  • Knapp i forummenyn för att visa alla trådar du följer.

28/6 -13

  • "Till toppen"-knapp längst ner på mobilsajten.

25/6 -13

  • Ny, mörkare, bakgrund. På allmän begäran.
  • Nytt inlogg på desktop och mobil, med "Kom ihåg mig"-checkbox samt länk till "Glömt lösenord".



10/6 -13

  • Sök uppe till höger på desktop (klicka på förstoringsglaset). 
  • Resultatsidan är fortfarande ostylad (och det ska tillkomma mer avancerade sökmöjligheter), men det går åtminstone att hitta andra användare nu.
  • Skicka PM direkt från forumet. Klicka bara på en avatar och "Skicka meddelande".
  • Embedda Twitter- samt YouTube-flöde på din profil. Gå in på dina profilinställningar och klicka i att flödet ska visas.

30/5 -13

  • I äldre trådar syns inte längre förstainlägget dubbelt.
  • Åtgärdat ett antal taggproblem (bland annat att de inte gick att separera med komma, samt att de ibland inte följer med vid trådstart)

15/5 -13

  • Ny design på citeringar som gör det enklare att skilja dem från inlägget
  • Det går inte längre att skicka meddelanden till permbannade användare.

11/4 -13

  • Ni kan inte längre loggas ut genom att någon postar en bild med URL:en /sign-out. Det är en del i ett större säkerhetsarbete som nu ser dagens ljus.
  • Tack vare optimeringar av bakgrundsprocesser ska nu sidan inte bli seg som sirap mellan 12:40 och 13:20 varje dag.
  • Man kan nu ta bort sina egna trådar/poster inom en viss tidsperiod efter att ha postat.

9/4 -13

  • Citera som du markerar. Nu ska citeringarna i forumet fungera som på gamla sajten, så att du kan markera delar av någons post. Det är fortfarande experimentellt, så det funkar inte i kommentarer ännu.
  • Onlinestatus ska nu synas korrekt.
  • Videor har en maxbredd så att det inte ska gå att posta 50000x50000px stora Youtube-videor i forumet.
  • Notifikationer ska nu vara klickbara (alltså inte bara texten).
  • När du fått ett kommentarssvar och klickar på notifikationen ska kommentarerna automatiskt bli synliga.
  • Pagineringsknapparna ska nu vara helt klickbara (alltså inte bara pilen)
  • Annat smått och gott.

8/4 -13

  • Uppdaterat notifikationssystem. Nu ska ni inte få 2154 notifikationer när folk skriver i en tråd ni bevakat, utan de bakas istället ihop. Notifikationer har även lagts till i kommentarer på frågetrådar. Även lite andra småjusteringar av notifikationerna har gjorts.
  • Färre 2014-åringar. De av er som inte hade ställt in någon ålder stod listade som att ni var 2014 år gamla. Nu är ni ynglingar igen.
  • Snabbkoll på trådtitlar. Om ni håller muspekaren över en rubrik i trådlistan får ni se en liten snutt av trådens innehåll.
  • Tillåt inte användare att rösta på sina egna svar i frågetrådar.
  • Bättre sortering av svar i frågetrådar.
  • Visa trådar som lästa även om de inte har några svar.
  • Snabbare laddning av trådar.
  • Siffran vid notifikationsknappen syns inte på mobiler om du inte har någon oläst notifikation.
  • Ca. 25 mindre fixar av lite allt möjligt.



   
Citera

Jag har märkt att en hel del saker blivit bättre redan. Blir glad. Typ att komma till sista inlägget i en tråd genom att klicka på datumet för senaste inlägget istället för titeln. Hjärta


   
SvaraCitera

fint Hjärta


   
SvaraCitera

Topp!


   
SvaraCitera

Funkar fortfarande inte i min telefon. Ledsen


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

S3ON:

Funkar fortfarande inte i min telefon. Ledsen

Skriv i buggrapporttråden istället. Och specifiera vad det är som inte fungerar, och vad du har för telefon och webbläsare.


   
SvaraCitera

S3ON:

Funkar fortfarande inte i min telefon. Ledsen

Vad? Att siffran vid notifikationsknappen inte syns på mobiler om du inte har någon oläst notifikation? 

Det funkar i alla fall för mig. Har du testat att rensa cachen?


   
SvaraCitera

:
Vad? Att siffran vid notifikationsknappen inte syns på mobiler om du inte har någon oläst notifikation? 

Det funkar i alla fall för mig. Har du testat att rensa cachen?


Åtta
:

Skriv i buggrapporttråden istället. Och specifiera vad det är som inte fungerar, och vad du har för telefon och webbläsare.

Jag skrev ju vad jag hade för problem i den tråden, kan inte skriva något alls, allt annat fungerar fint.. Glad


   
SvaraCitera

S3ON:
Jag skrev ju vad jag hade för problem i den tråden, kan inte skriva något alls, allt annat fungerar fint.. Glad

Sorry, missade det. Får hoppas Åtta och grabbarna kan kika på det snart!


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Ny uppdatering ute nu. Glöm inte att tömma cachen.


   
SvaraCitera
Mario

Åtta: Glöm inte att tömma cachen.

Behövs ju inte när ni använder versionsnummer i URL:erna till CSS- och JS-filer (vilket ni gör). Eller har jag missat något?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Mario:
Behövs ju inte när ni använder versionsnummer i URL:erna till CSS- och JS-filer (vilket ni gör). Eller har jag missat något?

Nej, men jag har konstiga problem med Chrome på sistone där resurser har cachats ett tag även efter att man ändrat versionsnumren. 


   
SvaraCitera

Finns det nu någon fungerande webläsare till mobil


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Finns det nu någon fungerande webläsare till mobil

Det fungerar fint för mig i Chrome, Firefox och Androids standardwebbläsare. Det ska enligt utsago fungera i Safari till iOS också.


   
SvaraCitera

Åtta:

Det fungerar fint för mig i Chrome, Firefox och Androids standardwebbläsare. Det ska enligt utsago fungera i Safari till iOS också.

Hade helt glömt bort standardwebläsaren, men den verkar funka iaf.


   
SvaraCitera