Aviseringar
Rensa alla

Uppdateringar av Ungdomar 6.0


Åh vad bra med en sån här tråd! Känns som utvecklingen går snabbare framåt när man får vara med och se alla uppdateringar. Tyyyfft. 


   
SvaraCitera

Hjärta


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Lite uppdateringar för moderatorer och admins denna gång, men även omfattande säkerhetsuppdateringar och prestandaoptimeringar.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Bugg som gjorde att användare med många poster loggades ut ibland ska nu vara löst.


   
SvaraCitera

Vi pushade alldeles precis ut en del nya funktioner. Bland annat:

  • Sök uppe till höger på desktop (klicka på förstoringsglaset). Resultatsidan är fortfarande ostylad (och det ska tillkomma mer avancerade sökmöjligheter), men det går åtminstone att hitta andra användare nu.
  • Skicka PM direkt från forumet. Klicka bara på en avatar och "Skicka meddelande".
  • Embedda Twitter- samt YouTube-flöde på din profil. Gå in på dina profilinställningar och klicka i att flödet ska visas.

   
SvaraCitera

(Angående "Skicka PM direkt från forumet" så ska textrutan göras bredare och "Stäng"-knappen tas bort. Fixas förhoppningsvis under dagen.)


   
SvaraCitera

Just ja, vi gjorde en liten uppgradering av pollfunktionen också. I stället för att det står "du röstade på detta alternativ" blir stapeln grön. Detta dels för att det är tydligare så, men också för att den där extrameningen ibland sabbade layouten. Är medveten om att det fortfarande inte är optimalt, och att långa meningar forfarande fuckar upp det, men det är åtminstone liiite bättre.


   
SvaraCitera
  • Ny, mörkare, bakgrund. På allmän begäran.
  • Nytt inlogg på desktop och mobil, med "Kom ihåg mig"-checkbox samt länk till "Glömt lösenord".

   
SvaraCitera

Vi tjongade precis in en "Till toppen"-knapp längst ner på mobilsajten så att ni inte längre behöver scrolla era stackars fingrar ur led. 


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:
Vi tjongade precis in en "Till toppen"-knapp längst ner på mobilsajten så att ni inte längre behöver scrolla era stackars fingrar ur led. 

vill inte verka påstridig eller ngt, men när kan mobilsajten tänkas bli användarvänlig för standardwebbläsaren i Android 2.3.6? 


   
SvaraCitera

S3ON:

vill inte verka påstridig eller ngt, men när kan mobilsajten tänkas bli användarvänlig för standardwebbläsaren i Android 2.3.6? 

I augusti/september hoppas jag. Utvecklarna jobbar på halvfart nu i sommar och jag har inte möjlighet att verifiera något förrän jag är tillbaka efter semestern. Så tyvärr får du leva med att den är lite halvknackig ett tag till, eller så får du köra desktopversionen på telefonen.


   
SvaraCitera

S3ON:

vill inte verka påstridig eller ngt, men när kan mobilsajten tänkas bli användarvänlig för standardwebbläsaren i Android 2.3.6? 

Ladda ner Chrome. Då fungerar UM perfekt.


   
SvaraCitera

mrman: Ladda ner Chrome. Då fungerar UM perfekt.

Webbläsaren Chrome verkar inte vara tillgänglig för mig, när jag söker efter chrome i Play Butik får jag endast fram "Google Chrome to Phone" som är något annat skräp, och "Chrome PC Emulator", testade, men samma problem uppstod där också.. 

André Vifot Haas: eller så får du köra desktopversionen på telefonen.

Hur gör man detta då?? 


   
SvaraCitera

S3ON: Hur gör man detta då??

Vet inte hur det funkar i Android men skulle tippa att du hittar det någonstans i dina webbläsarinställningar. Men vafan, nu ska jag kila på semester så just fucking google itBlink


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Vet inte hur det funkar i Android men skulle tippa att du hittar det någonstans i dina webbläsarinställningar. Men vafan, nu ska jag kila på semester så just fucking google itBlink

Fast jag vill ju inte alla sidor i desktop mode, endast UM.. Testade Chrome PC Emulator, där fick man desktop, men UM hade fortfarande samma problem.

Ha en underbar jävla semester då, bara fly från problemen! 😉


   
SvaraCitera