Aviseringar
Rensa alla

Uppdrag granskning: hotet inifrån, om firmornas makt


Ämnesstartare

Gick idag på svt 20:00. Såg ni programmet? Vad tycker och tänker ni?

Är själv fotbollssupporter, AIKare, så är väldigt intresserad av att veta hur ni utomstående ser på det hela. Vad drar ni för slutsatser av programmet?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har bara läst sportbladetartiklarna hittils och det känns som att det är lite höna av en fjädersituation från UG's sida, men "firman boys" känns ju också en smula omogna även om "infiltrationen" inte var så jävla skräckinjagande.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Tycker att  det är ytterst tragiskt, Har länge undrat varför dom inte bara kan starta en slagsmålsklubb,  slår ihjäl varandra i tysthet långt bort från resten av samhället, trotts allt det som verkar vara deras primära intresse. För inte är det av vikt att göra något som helst bra för sina respektive klubbar i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

som dom borde alla vara eller? jättebra att dom inte bryr sig om sånt maninte ska bry sig om? så överlägsna och fria


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte meningen att säga så förlåt

tyckte det var bra program


   
SvaraCitera

Det var inga nya uppgifter där. De är ju sedan tidigare välkänt att AIKfans är kriminella och mobbare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag har bara läst sportbladetartiklarna hittils och det känns som att det är lite höna av en fjädersituation från UG's sida, men "firman boys" känns ju också en smula omogna även om "infiltrationen" inte var så jävla skräckinjagande.

Tumme upp Höna av en fjäder är det minsta man kan säga. Att hela programmet sen basserades på foruminlägg är också kul. Ska börja använda foruminlägg som källa på mina skolarbeten Tumme upp
 Och jo, det finns nog flertalet inom FB som är en smula omogna, och t.ex gärna vill skriva lite skrytinlägg på sitt forum. Som JJ sedan plockar upp och tar på största allvar. Bland annat.

NEMI:

Tycker att  det är ytterst tragiskt, Har länge undrat varför dom inte bara kan starta en slagsmålsklubb,  slår ihjäl varandra i tysthet långt bort från resten av samhället, trotts allt det som verkar vara deras primära intresse. För inte är det av vikt att göra något som helst bra för sina respektive klubbar i alla fall.

Och det är exakt det de gör, slåss med likasinnade ute på landet där ingen kommer till skada. Oftast åtminståne. De två tillfällen som visades i programmet där de var i civilisationen var också de enda två tillfällen som har varit senaste åren.

Måste också påpeka att de som sparkade mot huvud på de som låg ner, var KGB. Hammarbys firma. De har aldrig riktigt följt de regler som finns, och var också de som hade med sig olika tillhyggen. FB ville sedan att de skulle stå till svars för det, men de vägrade mötas upp. Därav deras trashning av krogen på söder. Vilket jag inte försvarar över huvud taget, sjukt osnyggt.

Klippet utanför Råsunda (bus med polis) var massa random övertaggade småpojkar bara. Inget med firman att göra över huvud taget. På matcher är de skötsamma, och jo, det brinner för klubben precis lika mycket som vi andra och det är just därför de inte gör något som kan skada AIK. Typ hetsa lite mot farbror blå utanför Råsunda på matchdag.

tevepro:

Det var inga nya uppgifter där. De är ju sedan tidigare välkänt att AIKfans är kriminella och mobbare.

Inga nya uppgifter nej, för mig åtminståne. De andra missat är väll kanske att det är säkrare än någonsin att gå på fotbollsmatcher idag Tumme upp Mycket tack vare firmakulturen, som samlar upp våldsromantiker och tar det någon annanstans, så att vi vanliga supportrar kan gå på fotboll helt ostört.

733788_164393103719225_1358720072_n.jpg
Bild från hemmapremiären mot syrianska 7/4 i år. Blodtörstig kriminell huligan dödar fotbollen med en bengal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här finns för övrigt länk till programmet: http://www.svtplay.se/video/1141143/del-11-av-18?dela=1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ApgT4v3CEAE2K6X.jpg
Klassiker från premiären förra året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så jävla dum kultur Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte bra att firmor osv tar tar över klubbar, men det finns alltid två sidor. Även i detta program tar man upp det som är negativt för varumärktet. Orkar inte älta Janne J och hans crew med. De kan gå och lägga sig. = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:
Det är inte bra att firmor osv tar tar över klubbar, men det finns alltid två sidor. Även i detta program tar man upp det som är negativt för varumärktet. Orkar inte älta Janne J och hans crew med. De kan gå och lägga sig. = )

Nej, men de gör dom inte heller Glad Firman, som alla andra supporterföreningar till AIK, för en dialog med styrelsen. Utan hot bör väll tilläggas. Vilket är jättebra, tycker både vi supportrar och styrelsen. De firmamedlemmar som är medlemmar i AIK får, som alla andra medlemmar i AIK, en röst var vid möten osv Glad. Enkelt. Att JJ sen försöker få det att se ut som att övriga medlemmar hotas till att rösta på ett visst sätt och också bull. Jag har åtminståne inte upplevt det, inte heller de jag umgås med. Men sen kan det ha hänt att AA (AIK-Alliansen, alla supportergrupperingar vill säga) har gått ut med vad de tycker är det bästa alternativet. Är man själv inte lika insatt i frågan, går man ofta efter det, då man vet att de vill klubben väl. De är våra förtroendevalda kan man väll säga haha Söt

Mh jo, förstod att de flesta här inne endå är hyffsat vettigt folk som faktiskt tänker själva. Men kände endå att de var på sin plats.

Biologen:

Så jävla dum kultur Förvirrad

Hur menar du? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur menar du? Glad

Känns typiskt dumt att slåss och ägna sig åt skadegörelse utan något vettigt syfte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
Känns typiskt dumt att slåss och ägna sig åt skadegörelse utan något vettigt syfte.

Jo, det är klart att man kanske tycker det. Personligen ser jag inget fel i att slåss mot likasinnade där det inte stör någon. Glad Skadegörelse är väll en annan sak dock, och såklart onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:
Nej, men de gör dom inte heller Glad Firman, som alla andra supporterföreningar till AIK, för en dialog med styrelsen. Utan hot bör väll tilläggas. Vilket är jättebra, tycker både vi supportrar och styrelsen. De firmamedlemmar som är medlemmar i AIK får, som alla andra medlemmar i AIK, en röst var vid möten osv Glad. Enkelt. Att JJ sen försöker få det att se ut som att övriga medlemmar hotas till att rösta på ett visst sätt och också bull. Jag har åtminståne inte upplevt det, inte heller de jag umgås med. Men sen kan det ha hänt att AA (AIK-Alliansen, alla supportergrupperingar vill säga) har gått ut med vad de tycker är det bästa alternativet. Är man själv inte lika insatt i frågan, går man ofta efter det, då man vet att de vill klubben väl. De är våra förtroendevalda kan man väll säga haha Söt

Mh jo, förstod att de flesta här inne endå är hyffsat vettigt folk som faktiskt tänker själva. Men kände endå att de var på sin plats.

Jag menade inte AIK direkt, då jag inte har en aning. Jag misstänker att det kan vara så i andra klubbar runt om i världen och det är inte bra. Dock kan jag tycka att IFALL ungdomstränaren är med i FB så ska han inte vara ungdomstränare.


   
SvaraCitera