Aviseringar
Rensa alla

uppfattningen av er själva på kort (anorexia)


Ämnesstartare

Det här kanske är en liten konstig fråga men dem som har anorexia ser sig själva om tjocka typ när dem kollar på sig själva i spegeln. Är det samma på kort, att dem ser sig själva som tjocka?
[surprised][love]


   
Citera

haha aa, en person sa att hon inte kände sig tjock innan en släkting kom och bodde där ett tag, och då insåg hon hur mycket hon åt och hur stor hon var gämfört me släktningen.


   
SvaraCitera

De flesta brukar väl överge synen på sig själv som överviktiga, men däremot finna ett antal problemområden som egentligen bara är inbillning. (t.ex breda höfter, tjocka kinder, fett på magen)


   
SvaraCitera

Rosanyans:

Det här kanske är en liten konstig fråga men dem som har anorexia ser sig själva om tjocka typ när dem kollar på sig själva i spegeln. Är det samma på kort, att dem ser sig själva som tjocka?

Naturligtvis. Det är inte kopplat till spegeln utan till sin kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har ett kort på mig och mina vänner när vi är och badar, när jag såg den bilden så tyckte jag att jag såg relativt smal ut men när jag kollar i spegeln ser jag bara fett, jag se massa fel sam jag MÅSTE ändra på.


   
SvaraCitera

Om man vid första ögonkastet inte inser att det är en själv man ser på kortet, men gör det efter någon sekund, sväller plötsligt kroppen på bilden, eller?


   
SvaraCitera

Mark my swords:

Om man vid första ögonkastet inte inser att det är en själv man ser på kortet, men gör det efter någon sekund, sväller plötsligt kroppen på bilden, eller?

Om man bara tittar snabbt så ser man ju inte felen heller.
Jag såg en bild på en tjej som såg helt okej ut, och jag ville ha den kroppen. Sen tittade jag närmare och såg att det var jag. Men när jag tittade närmare såg jag också alla skavanker&putmage mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är samma på kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej för när jag ser mig själv på kort bredvid mina kompisar så ser jag ju att jag är alldeles för smal. Dock när jag ser mig själv i spegeln, och alltså inte kan jämföra vad som är ''normalt'' så ser jag bara att jag vill gå ner i vikt. Men dock så försöker jag ignorera det, har helt enkelt accepterat att tankarna alltid kommer att finnas kvar trots att ätstörningarna är borta.


   
SvaraCitera

ser jämt tjock ut, jämtjämtjämy [cry]


   
SvaraCitera

Det var lite tack vare bilder på mig själv som jag insåg att jag var för smal. Det är lite som att se sig själv genom alla andras ögon.
Tittar på gamla bilder lite då och då för att påminna mig själv och avskräcka mig från att åka dit igen.
Det är verkligen läskigt att se hur man såg ut. Och att se nya bilder och inse att jag inte är många kilo från att se ut så nu heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte anorexi, men har jättesvårt att se mig själv på bild, speciellt helkroppsfoton. en kompis hade lagt upp en bild på mig och henne i bikini från i sommras, jag fick panikångest och grät i flera minuter efter att jag sett bilden [shake]


   
SvaraCitera