Aviseringar
Rensa alla

Uppfostran


Ämnesstartare

Det här med uppfostran..

JAG får jämt&ständigt o höra "Dåligt uppfostran"

Nu sitte jag o tänker Mina föreldrar bryr sej inte om mej och min uppforstran.

Mamma är på jobbar 24/7 pappa dricker.

Får man nån uppfostran då?

För 2 år sen satt jag på bordet och modde dålig .(Cuttade mej)Ingen jävul brydde sej.Mamman gick förbi..

Fick ni likadan uppfostran?


   
Citera

nej. det är därför jag inte var så jävla jobbig på internet när jag var 14.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
nej. det är därför jag inte var så jävla jobbig på internet när jag var 14.

Nej men om nån jävul skulle uppfostra mej så skulle jag inte heller


   
SvaraCitera

KaulitzLovin:

Nej men om nån jävul skulle uppfostra mej så skulle jag inte heller

så om jag säger att du ska tagga ner så gör du det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får ju uppfostran av andra personer förutom sina föräldrar också, av kompisarna och samhället i stort. Tråkigt att höra att du har haft det så jobbigt Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gr0dan:
Man får ju uppfostran av andra personer förutom sina föräldrar också, av kompisarna och samhället i stort. Tråkigt att höra att du har haft det så jobbigt Ledsen

Ja och jag får det facktist. En mamma till min kompis gick på min utveklingssamtal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade en mamma som var alkolist (fortfarande är) och en pappa som var otrogen varje chans han fick vilket givetvis fick min mamma att må dåligare och ta ut det på oss. Fanns dagar då vi syskon var ensamma flera dagar i streck när vi var väldigt unga m.m Inte precis en sådan miljö man borde växa upp i. Men jag har lärt mig att använda sakerna som dem gjort, till exempel att tack vare min mamma så vet jag exakt vad för mamma jag inte vill vara åt min dotter. Så jag tänker inte så mycket på det med hat i tankarna utan jag har funnit mitt sätt att använda och göra det till något bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LadyinRed:
Jag hade en mamma som var alkolist (fortfarande är) och en pappa som var otrogen varje chans han fick vilket givetvis fick min mamma att må dåligare och ta ut det på oss. Fanns dagar då vi syskon var ensamma flera dagar i streck när vi var väldigt unga m.m Inte precis en sådan miljö man borde växa upp i. Men jag har lärt mig att använda sakerna som dem gjort, till exempel att tack vare min mamma så vet jag exakt vad för mamma jag inte vill vara åt min dotter. Så jag tänker inte så mycket på det med hat i tankarna utan jag har funnit mitt sätt att använda och göra det till något bra.

Min farsa är alkolistTumme nedSkulle jag fråga han om jag fick dricka så säger han till mej att "Dricka är det bästa i livet"


   
SvaraCitera

KaulitzLovin: Fick ni likadan uppfostran?

My dad is a previous criminal, with an alcoholic/violent problem, he traded that in for drugs provided by the state  for his back problems when i was about seventeen, but the harm was already done, we talk but i can never look at him as a provider or a father, he's like a friend that I've tried to forgive, we hardly speak anymore. My mother is a woman who I've lived with since a young age, i became the medium for my parents to pass insults to each other and stuff i didn't need to know when i was younger as well as hear the nagging on my mother when we we're poor or other shit. Thanks to that I've always had the pressure for our economical situation even if i couldn't do anything. I have more shit in my backpack of problems with my parents but i won't bring anything more up, just giving you a preview of my childhood. And well i felt the need to write a little since I've started to see a psychologist, she say's writing is good, especially when it's about ones life, you know to get a perspective on it you didn't already have to narrow down the core problem 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

My dad is a previous criminal, with an alcoholic/violent problem, he traded that in for drugs provided by the state  for his back problems when i was about seventeen, but the harm was already done, we talk but i can never look at him as a provider or a father, he's like a friend that I've tried to forgive, we hardly speak anymore. My mother is a woman who I've lived with since a young age, i became the medium for my parents to pass insults to each other and stuff i didn't need to know when i was younger as well as hear the nagging on my mother when we we're poor or other shit. Thanks to that I've always had the pressure for our economical situation even if i couldn't do anything. I have more shit in my backpack of problems with my parents but i won't bring anything more up, just giving you a preview of my childhood. And well i felt the need to write a little since I've started to see a psychologist, she say's writing is good, especially when it's about ones life, you know to get a perspective on it you didn't already have to narrow down the core problem 

oh men visst , och du tror att jag tror på det


   
SvaraCitera

KaulitzLovin: och du tror att jag tror på det

Yes, i usually don't lie about big stuff, especially about myself. But i'm not a christian, i won't force what i know to be true down your throat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Yes, i usually don't lie about big stuff, especially about myself. But i'm not a christian, i won't force what i know to be true down your throat

Du kan svenska. Varför använder du engelska för?


   
SvaraCitera

Xisco: Du kan svenska. Varför använder du engelska för?

Polishing it? NAHHHH, i just feel like it, and as i have explained keyboard is fucked up, that shouldn't change anything really, i do things i feel like, i'm not like those poor pathetic losers who go with the flow just because it's an inconvenience for some. Now that my point is made clear look forward to my return to the Swedish language in the future... Which is poor and pathetic in itself by the way.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: and as i have explained keyboard is fucked up

Med andra ord du har råkat byta det från Sv till En? Bara byt tillbaka.


   
SvaraCitera

Xisco:

Med andra ord du har råkat byta det från Sv till En? Bara byt tillbaka.

Nope, den bärbara datorn jag använt den senaste tiden har inte åäö helt enkelt så jag fick anpassa mig till situationen 


   
SvaraCitera