Aviseringar
Rensa alla

Uppgradering av citeringsfunktionen


Ämnesstartare

bara så ni vet så förstör "Hållbarhetsturné"-reklamen hela upplevelsen med um på telefonen.

Åtta:

.

André Vifot Haas:

.


   
SvaraCitera
Åtta

Fingerprints:

bara så ni vet så förstör "Hållbarhetsturné"-reklamen hela upplevelsen med um på telefonen.

iPhone, antar jag? Det är en känd bugg, och jag tror jag vet vad den beror på. Ska se om jag kan fixa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om jag citerar ditt citerade citat blire ju tomt. Laga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att det är ett radbyte mellan namn och citering ser inte helt vackert ut

bra att skräpet där nere försvann, men "relaterade trådar" är lite störande då det mest visar gamla diskussioner som låsts av ålder


   
SvaraCitera
Åtta

Randroid:

Om jag citerar ditt citerade citat blire ju tomt.

Hur menar du?

Åtta:

bara så ni vet så förstör "Hållbarhetsturné"-reklamen hela upplevelsen med um på telefonen.

Här citerade jag t.ex. mitt citerade citat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur menar du?

Åtta:

Visa citat av André Vifot Haas

Om jag bara trycker på "citera" utan att markera något, blir det tomt när jag vill citera hela inlägget. Om det ändå skall minimeras, kan man ju göra så att det följer med i citatet? Vore lämpligt för diskussioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

bara så ni vet så förstör "Hållbarhetsturné"-reklamen hela upplevelsen med um på telefonen.

Japp, den är sjukt jobbig. Men Åtta är en lösning på spåret!

Jungman Jansson:

Att det är ett radbyte mellan namn och citering ser inte helt vackert ut

Hmm, var det inte så innan?

Jungman Jansson:

men "relaterade trådar" är lite störande då det mest visar gamla diskussioner som låsts av ålder

Mmm, vi har snackat en del om vad vi ska göra med den. Den är ju inte optimal. Kanske begränsa den till att bara visa trådar som skrivits det senaste året, och som ligger i samma delforum?


   
SvaraCitera
Åtta

Randroid:

Om det ändå skall minimeras, kan man ju göra så att det följer med i citatet?

Problemet med det är att det inte finns någon lösning för citat inuti citat ännu. Om jag får möjlighet att fixa så att kollapsandet och stylandet fungerar rekursivt så kan jag fixa så att citat hänger med, men jag vet inte om det känns värt arbetet det skulle innebära.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

André Vifot Haas:

Hmm, var det inte så innan?

Det låg på en egen rad, men det var ingen marginal. Namnet måste ligga på en egen rad för att man ska kunna använda det till att kollapsa/expandera citat, men marginalen behöver inte nödvändigtvis vara där. Den är bara standard för stycken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Problemet med det är att det inte finns någon lösning för citat inuti citat ännu. Om jag får möjlighet att fixa så att kollapsandet och stylandet fungerar rekursivt så kan jag fixa så att citat hänger med, men jag vet inte om det känns värt arbetet det skulle innebära.

Nu vet inte jag hur koden ser ut, men om det är ett jätteprojekt av slarvig och ooptimerad kod så strunta i det, annars skulle det vara en smidig funktion för sådana där jättediskussioner.


   
SvaraCitera
Åtta

Randroid:

Nu vet inte jag hur koden ser ut

Var glad för det.

Randroid:

det är ett jätteprojekt av slarvig och ooptimerad kod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Hmm, var det inte så innan?

Jag tror inte det var en rads mellanrum innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade helt missat det här. kommer nog citera som vanligt ändå mvh konservativ [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

iPhone, antar jag? Det är en känd bugg, och jag tror jag vet vad den beror på. Ska se om jag kan fixa det.

André Vifot Haas:

Japp, den är sjukt jobbig. Men Åtta är en lösning på spåret!

Yes det är Iphone jag kör med.
Ni är bra ni[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fungerar inte alls för mig att citera via telefonen. Har Nokia N9 med MeeGo, förövrigt.

Åtta:

Pet!


   
SvaraCitera
sincan

[wink][wink]


   
SvaraCitera