Aviseringar
Rensa alla

Upplever du att du har en psykisk sjukdom, eller fått en diagnosisterad?


Ämnesstartare

av intresse


   
Citera
reben

nä  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Ångestproblematik som leder till att jag inte kan fungera normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diagnostiserad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har diagnoser ja


   
SvaraCitera
GraGo

81% svarade ja?

Dock så blir jag lite "tourettsig" med onödiga huvudrörelser och utandningar, men bara när jag är själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0119linnea: Nej

Har haft någon lättare depression under sena tonåren, men inget som har bestått. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu för tiden spottar dom ut diagnoser som koppor på en snubbe med vattkoppor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har nog 100 olika psyksjukdomar


   
SvaraCitera
Lounge

JajajajJJjjajajaja typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:
Nu för tiden spottar dom ut diagnoser som koppor på en snubbe med vattkoppor

Ja, verkar som det har blivit så med tiden och upptäckten av alla nya "sjukdomar". Funderar på om det är många som tror sig ha någonting på grund av detta, och det är intressant att se hur majoriteten ännu har svarat ja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0119linnea:

Ja, verkar som det har blivit så med tiden och upptäckten av alla nya "sjukdomar". Funderar på om det är många som tror sig ha någonting på grund av detta, och det är intressant att se hur majoriteten ännu har svarat ja..

back-in-the-day-it-was-called-day-dreami


   
SvaraCitera

0119linnea:

Ja, verkar som det har blivit så med tiden och upptäckten av alla nya "sjukdomar". Funderar på om det är många som tror sig ha någonting på grund av detta, och det är intressant att se hur majoriteten ännu har svarat ja..

"tror"?

jag tycker att det är intressant hur folk verkar övertygade om att majoriteten av befolkningen på något vis per definition måste vara psykiskt frisk. som om det friska normaltillståndet som genom någon naturlag måste vara statistiskt överrepresenterat. det är ett tankefel. 100% av befolkningen kan vara drabbade av någon slags psykisk ohälsa utan att det är något konstigt, eller har några direkta implikationer på sjukvården som så.

tycker att folk i orimlig utsträckning hyllar normaltillståndet som friskt. i


   
SvaraCitera

Det bror på vad man menar med psykisk sjukdom men jag är diagnostiserad men jag anser Inte att det är någon psykisk sjukdom men det bror på hur man ser det.


   
SvaraCitera