Aviseringar
Rensa alla

Upplever du att du har en psykisk sjukdom, eller fått en diagnosisterad?


Ämnesstartare

Ja, jag kan inte vara så här vedervärdig av naturen given. Så får det bara inte gå till. Där säger jag stopp. Nu räcker det. Okej.  


   
SvaraCitera
reben

trevlig-snubbe:
Det bror på vad man menar med psykisk sjukdom men jag är diagnostiserad men jag anser Inte att det är någon psykisk sjukdom men det bror på hur man ser det.

nä antingen så är du diagnostiserad med en sjukdom elr inte : s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har garanterad psykiska svårigheter men jag är för tjurskallig och litar för lite på mänskligheten för att "ta hjälp". 


   
SvaraCitera

reben:

nä antingen så är du diagnostiserad med en sjukdom elr inte : s

Ja men jag anser mig inte vara sjuk förutom att jag har tvångstankar och typ mår dåligt ibland av någon anledning och det mesta dels förra veckan, det kanske är därför en otrevlig händelse när jag skulle gå hem... Ska väll säga så att alla kan läsa detta om man nu bryr sig att jag har blivit rånad fast idioterna fick inte med sig min mobil o plånbok! bara en påse med mobilladdare och glasögon samt fodral med glasögon putsare och för mobilen. Det kan vara därför jag mår dåligt men det är ingenting jag tänker på men om jag nu har en sjukdom är det tvångstankar.

Enligt mig är min diagnos alltså Aspergers syndrom mer som ett sätt att vara även fast det finns vissa defekter som att man kanske har lite svårt socialt.


   
SvaraCitera
reben

trevlig-snubbe:

Ja men jag anser mig inte vara sjuk förutom att jag har tvångstankar och typ mår dåligt ibland av någon anledning och det mesta dels förra veckan, det kanske är därför en otrevlig händelse när jag skulle gå hem... Ska väll säga så att alla kan läsa detta om man nu bryr sig att jag har blivit rånad fast idioterna fick inte med sig min mobil o plånbok! bara en påse med mobilladdare och glasögon samt fodral med glasögon putsare och för mobilen. Det kan vara därför jag mår dåligt men det är ingenting jag tänker på men om jag nu har en sjukdom är det tvångstankar.

Enligt mig är min diagnos alltså Aspergers syndrom mer som ett sätt att vara även fast det finns vissa defekter som att man kanske har lite svårt socialt.

fast varken aspergers elr tvångstankar är 1 sjukdom.


   
SvaraCitera

reben:

fast varken aspergers elr tvångstankar är 1 sjukdom.

Nä, men vad Är tvångstankar då om jag får fråga!?!


   
SvaraCitera
reben

trevlig-snubbe:

Nä, men vad Är tvångstankar då om jag får fråga!?!

störning


   
SvaraCitera

reben:

störning

Men då borde det vara en psykiskt störning med tanke på att det har med psyket att göra, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

"tror"?

jag tycker att det är intressant hur folk verkar övertygade om att majoriteten av befolkningen på något vis per definition måste vara psykiskt frisk. som om det friska normaltillståndet som genom någon naturlag måste vara statistiskt överrepresenterat. det är ett tankefel. 100% av befolkningen kan vara drabbade av någon slags psykisk ohälsa utan att det är något konstigt, eller har några direkta implikationer på sjukvården som så.

tycker att folk i orimlig utsträckning hyllar normaltillståndet som friskt. i

tror sig ha = kanske upplever att de beter sig avvikande eller konstigt och söker en definiton för sitt beteende, där psykologiska förklaringar (namn på sjukdomar, deras tendenser osv) används som en förklaring. men ja, anser att bilden är en blandning av svart och vitt eftersom själva uppfattningen om man är "sjuk" eventuellt är mycket individuell.


   
SvaraCitera
reben

trevlig-snubbe:

Men då borde det vara en psykiskt störning med tanke på att det har med psyket att göra, eller?

ja?
dock handlade tråden om psykisk sjukdom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:

back-in-the-day-it-was-called-day-dreami

hahaha, exactly


   
SvaraCitera

reben:

ja?
dock handlade tråden om psykisk sjukdom

Aha, den grene nhar jag inte koll på riktigt vad det är.


   
SvaraCitera

0119linnea:

tror sig ha = kanske upplever att de beter sig avvikande eller konstigt och söker en definiton för sitt beteende, där psykologiska förklaringar (namn på sjukdomar, deras tendenser osv) används som en förklaring. men ja, anser att bilden är en blandning av svart och vitt eftersom själva uppfattningen om man är "sjuk" eventuellt är mycket individuell.

du svarade inte på det jag skrev, dock.


   
SvaraCitera

Sägmig:

back-in-the-day-it-was-called-day-dreami

det är inte så jävla kul för oss med ADHD specielt inte med såna som dig som inte vet något om diagnosen och ända ska förneka den. 


   
SvaraCitera

haha åh ofta en klar majoritet röstar ja </3

självdiagnostik is the shit


   
SvaraCitera