Aviseringar
Rensa alla

Upplever du mig som egocentrisk?


Ämnesstartare

time: vad folk tycker och kör ditt eget race, vilket jag personligen tycker är ett sämre personlighetsdrag.

varför är detta dåligt?


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

varför är detta dåligt?

Det är inte dåligt att köra sitt eget race, jag sa att jag föredrar folk som tar hänsyn till vad andra tycker hellre än att inte bry sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: jag sa att jag föredrar folk som tar hänsyn till vad andra tycker hellre än att inte bry sig.

på vilket sätt? de skönare att köra sitt eget race och inte bry sig om vad folk tkr helt och hållet. självklart, bryr man sig om vad andra tycker och tänker (man är ju bara människa)


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

på vilket sätt? de skönare att köra sitt eget race och inte bry sig om vad folk tkr helt och hållet. självklart, bryr man sig om vad andra tycker och tänker (man är ju bara människa)

Jag menar att det inte är soft att köra över andra människor, inte att man ska låta människor diktera vad som är okej för en själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk kanske har en tendens att utstråla sånt online.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstade blankt pga dåliga alternativ. Ibland upplever jag dig som det, dock vet jag aldrig riktigt om du är seriös eller sarkastisk/skämtsam.

Hjärta


   
SvaraCitera

S3ON:

så pass mkt att du skulle säga att jag kan bli diagnostiserad med narcissistisk personlighetsstörning?

egocentrism och narcissism är inte samma sak

jag är narcissist, men inte skamlöst egocentrisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: dock vet jag aldrig riktigt om du är seriös eller sarkastisk/skämtsam.

Det vet jag ej själv, höll jag på att säga. Det beror på mitt humör som typ svänger åt alla möjliga håll hela tiden... Så det kan nog tänkas vara omöjligt för er att skilja på det. Fast jag tror att jag är lite hårdare och angriper användare mer när jag är sur iofs, eller ställer dem till svars etc. 

När jag mår bra så ignorerar jag allt ont, är nog då jag blir sådär jobbigt trollig också, har jättekul åt mina egna skämt etc som inga förstår. Fast kan nog själv tycka att det är svårt att avgöra när folk är seriösa eller ej såhär på nätet, irl är det ju helt annorlunda att skämta, en säger ngt med glimten i ögat och en speciell min eller ansiktsuttryck som avslöjar osv u know.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp: egocentrism och narcissism är inte samma sak

Jag skrev inte att det var samma sak. dock läste jag följande artikel innan jag skrev. 

 "En extrem form av egocentrism kallas narcissistisk personlighetsstörning." 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Egocentrism

Har wikipedia fel? 

payphonepimp: jag är narcissist, men inte skamlöst egocentrisk

Är du narcissist på riktigt, eller var det där bara för att visa vad du menar? 🙂 (Jag dömer dig inte, bara undrar) 


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag skrev inte att det var samma sak. dock läste jag följande artikel innan jag skrev. 

 "En extrem form av egocentrism kallas narcissistisk personlighetsstörning." 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Egocentrism

Har wikipedia fel? 

Är du narcissist på riktigt, eller var det där bara för att visa vad du menar? 🙂 (Jag dömer dig inte, bara undrar) 

du frågar som om wikipedia är något slags fläckfri länk till visdomsgudarna och inte en nätsajt fri för vem som helst att bidra till

det finns nyansskillnader mellan egocentrism och narcissism, såsom att det ena betonar vikten vid jaget i givna sammanhang och det andra värdet i jaget i största allmänhet

jag är en av få självmedvetna narcissister; jag tycker oerhört mycket om mig själv, men tycker inte att allt handlar om mig

egocentriker, vare sig extrema eller inte, behöver nog inte per nödvändighet tycka särskilt högt om sig själva, men vara väldigt intresserade av allt som har med sig själva att göra

med det sagt har inte "wikipedia" fel såtillvida att många narcissister nog är väldigt egocentriska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp: fri för vem som helst att bidra till

Vem som helst är visserligen fri att bidra, men vem som helst kan ju ej förändra en artikel där längre, det har vi försökt utan framgång i skolan för inte allt för lång tid sedan. Vilka "säkra källor" skulle du hänvisa till?

payphonepimp: jag är en av få självmedvetna narcissister; jag tycker oerhört mycket om mig själv, men tycker inte att allt handlar om mig

Har du fått en diagnos av behöriga? d.v.s du är inte självdiagnostiserad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför hakar du upp dig på diagnos? npd är en rätt meningslös grej att diagnosticera, för att inte tala om besvärlig (av förklarliga skäl)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: varför hakar du upp dig på diagnos?

Ser du ej problemet med att försöka förlita sig på en narcissist? 

3. Tror sig vara "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av 

6. Är manipulativ

9. Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I'm outa here, innan ngn inklusive JAG blir ledsen Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ser du ej problemet med att försöka förlita sig på en narcissist? 

3. Tror sig vara "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av 

6. Är manipulativ

9. Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.

hur är det här ett svar på min fråga? narcissism är ett djupt psykologiskt komplex, NPD är en diagnos som sätts när någon symptombild som bäst beskrivs i termer av sagda komplex utgör ett hinder för någon. narcissism och diagnosen npd är olika saker. 

tänker du börja kräva formella vetenskapliga/psykiatriska källor på alla tillämpningar av begrepp som refererar till saker som angår människor?


   
SvaraCitera