Aviseringar
Rensa alla

Upplyser om en högskola/universitet för basår!


Ämnesstartare

Ja, som rubriken lyder behöver jag snabba svar om någon högskola/universitet som har basår, en bra en. Jag har tänkt gå i Jönköping, men efter den hemska kritiken den skolan har fått så vet jag inte längre.

Någon som vet någon bra skola? Jag har dock inte jätte höga betyg. 12 - 13. Nej, jag funderar inte riktigt på HP, det kommer faila totalt för mig ändå.

Tacksam för svar!


   
Citera

Det är bara Malmö och Göteborg som ligger över ditt snitt. Sök in till alla, sen dem som du kommer in på kan du ju alltid välja mellan!

Så är min plan iallafall om 1,5 år [smile]


   
SvaraCitera

Du ska läsa basår; en gymnasieutbildning. Vilken högskola som helst kan hantera det. Börja träna inför nästa högskoleprov istället, du kommer att behöva det om du vill komma in nånstans efter ditt basår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Du ska läsa basår; en gymnasieutbildning. Vilken högskola som helst kan hantera det. Börja träna inför nästa högskoleprov istället, du kommer att behöva det om du vill komma in nånstans efter ditt basår.

är inte linnéuniversitet bra? Min bror går där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första tråden som inte handlar om bajs?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Upplyser om" syftar väl till att du upplyser oss om ämnet [tard]


   
SvaraCitera

Anura:

är inte linnéuniversitet bra?

Nej (om du inte tycker att kurser som den här verkar seriösa,) men för ett basår spelar det ingen som helst roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Nej (om du inte tycker att kurser som den här verkar seriösa,) men för ett basår spelar det ingen som helst roll.

det är bara en sommarkurs, spelar inte större roll. Men efter basåret, om man har sökt utbildning på den skolan så kan man inte byta efter basåret.


   
SvaraCitera

Anura:

Men efter basåret, om man har sökt utbildning på den skolan så kan man inte byta efter basåret.

Att läsa ett basår är samma sak som att läsa upp kurser på komvux; du kan läsa din riktiga utbildning på Chalmers, KTH, LiU, UU, LTU eller var som helst, oavsett var du läste ditt basår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Att läsa ett basår är samma sak som att läsa upp kurser på komvux; du kan läsa din riktiga utbildning på Chalmers, KTH, LiU, UU, LTU eller var som helst, oavsett var du läste ditt basår.

nej, det tror jag inte man kan riktigt. Man får ju bara garantiplats på den skolan och betygen fungerar inte att söka på någon annan skola.


   
SvaraCitera

Anura:

betygen fungerar inte att söka på någon annan skola.

Har de sagt det till dig så har de ljugit. Inte särskilt förvånande med tanke på att skitskolor har svårt att få studenter om de inte ljuger, men ändå ohederligt.


   
SvaraCitera