Aviseringar
Rensa alla

Upprepande tankar


Ämnesstartare

Jag lägger denna tråden här i motgångar och problem forumet då jag anser att detta är ett problem för mig och kanske för många andra också.

Jag undrar alltså om det är någon annan som alltid tänker upprepande tankar.

För mig är det så att jag alltid tänker att jag sitter inför en stor publik oftast med Svenskar och så är det någon som intervjuar/snackar med mig där jag pratar om vad jag tycker om saker hahaha löjligt ja. Brukar oftast prata om typ att jag hatar religion och att jag börjar svära en massa och får damp framför alla i publiken etc. (Händer oftast när jag läser dumma saker religösa gör o sånt)

Sen en annan upprepande tanke som är ungefär samma är att jag pratar om saker jag upplever i ögonblicket för folk jag känner.
Speciellt tänker jag att jag förklarar det jag sett/hört etc för en kompis i framtiden, alltså när jag kan prata med kompisen så förklarar jag om det jag sett. (fast i mina tankar) Sen slutar det med att jag ändå inte pratar om det med kompisen/personen.

Tänker också att jag pratar med folk i alla möjliga sitationer i framtiden och hur jag kunde ha sagt/gjort i det förflutna etc.

Antar att det är för att jag är så lonely man kan bli, hehe. Träffat en kompis en gång under sommarlovet 🙂

Försöker nämligen att leva i nuet men det blir väldigt svårt med dessa upprepande noob tankar.

Så finns det någon som också har upprepande tankar och som har tips på att bli av med dom eller något? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Varför r de problem ? De ser ut som du bara tänker olika varianter av livet..Förstår inte problemet


   
SvaraCitera

Hur stör dem dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gansterara:

Varför r de problem ? De ser ut som du bara tänker olika varianter av livet..Förstår inte problemet

Lounge fact:

Hur stör dem dig?

Tar upp massa onödig tid ju haha. Istället för att sitta och tänka onödiga saker kan man ju göra bättre saker. Sen blir oftast tankarna negativa vilket sätter en i ett negativt tillstånd så man bara blir arg och trött etc-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

Tar upp massa onödig tid ju haha. Istället för att sitta och tänka onödiga saker kan man ju göra bättre saker. Sen blir oftast tankarna negativa vilket sätter en i ett negativt tillstånd så man bara blir arg och trött etc-

Gör nånting när du känner att dessa tankar kommer igen..Gå ut, träffa kompis, spela data, laga mat, städa, träna osv...osv..

Finns massor med att göra för att hålla hjärnan borta från dessa tankar [y]


   
SvaraCitera

ja många..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja många..

Som? 😀


   
SvaraCitera

senap123:

Som? 😀

utan att gå in på något så, hur situationer skulle blivit om jag agerat annorlunda. Är väll vanligast och somliga ja de ältas varje dag.


   
SvaraCitera

Tror det är lätt att fastna i tankar om inte så många yttre saker distraherar en och bryter det.
Fast ibalnd hjälper inte det heller.
Hade en period då det aldrig var tyst i huvudet, så jag svarade alltid på frågor inåt samtidigt som jag svarade på nån annans fråga utåt.
Och innåtpersonen bara "Sådär kan du ju int säga"
Och jag svara "Jo för fan, håll käften" Utåt "Ja, det är fint väder idag"
Lr så ropar dom 2 svar samtidigt, så jag måste "lotta" vilket jag ska framföra utåt. Och då känner sig alltid den ena personen överkörd.

Eh, var kanske inte samma problem ah


   
SvaraCitera

senap123:

Så finns det någon som också har upprepande tankar och som har tips på att bli av med dom eller något? [smile]

sluta att tänka på dem. med lite viljekraft så går det! [y]


   
SvaraCitera