Aviseringar
Rensa alla

Upproret i Egypten


Issen
Ämnesstartare

För dom som inte vet står just nu över 1 miljon människor på Tahrirtorget i Kairo för att senare marschera till presidentpalatsen och enligt vissa storma det.

Vad är era tankar om det som händer just nu i Arabvärlden... det har kommit rapporter om att fler länders folk börjar protestera... Kina har blockerat all rapportering om Egypten... vad kommer härnäst... är detta kanske starten på våran tids stora världskonflikt?

Bevaka Egypten live här

http://english.aljazeera.net/watch_now/


   
Citera
Issen
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

Araberna söker frihet och västvärlden kommer att söka starka ledare


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Liebestraum:

Araberna söker frihet och västvärlden kommer att söka starka ledare

Mjo men det känns ju inte som att det kommer bli som för 50 år sen när USA i princip valde landets ledare för deras vinning?


   
SvaraCitera

bra


   
SvaraCitera

Issen:

Tahrirtorget

Tahrir betyder befrielse [love] Let's hope for that. Känns konstigt att få uppleva sådan historia [blush] Fast jag måste erkänna (och skäms lite över det) att jag har faktiskt inte koll på vad som hänt egentligen. Detta är iofs inget undantag, jag läser typ aldrig nyheter.


   
SvaraCitera

Issen:

är detta kanske starten på våran tids stora världskonflikt?

haha nej ^^


   
SvaraCitera

tkr att dom gör rätt


   
SvaraCitera
time
 time

Issen:

Bevaka Egypten live här

Fantastiskt. Det är nästan vackert, hur många som står där. Såg precis när alla började be, också något jag tycker är hur snyggt som helst, hur alla faller på knä exakt samtidigt, som en enda enhet. Även om jag inte avundas tron i sig, så avundas jag just den där gemenskapen som jag endast har sett inom islam och aldrig inom kristendomen, inte på det där sättet. [shake]

Fast jag kanske bara svamlar nu, förlåt om jag knasar, har fortfarande svinhög feber.


   
SvaraCitera

Issen:

Bevaka Egypten live här

sjukt va mycket folk [bigcheers] hoppas dom lyckas få sin frihet och demokrati.


   
SvaraCitera

Power to the people!


   
SvaraCitera

älskar det, hoppas det sprider sig, mer uppror, svenskar skulle aldrig göra något sånt där dock, dom skulle möjligen kunna ha någon jävla button med något slagord på sig i ett par veckor om den nu matchar outfitten i övrigt.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

svenskar skulle aldrig göra något sånt där dock

Jodå, med rätt motivation kan alla göra uppror.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Jodå, med rätt motivation kan alla göra uppror.

Vi är för lata, distraherade och bekväma, vi skulle lätt kunna leva under en diktatur så länge vi fick behålla våra iphones och idoltävlingar.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Vi är för lata, distraherade och bekväma, vi skulle lätt kunna leva under en diktatur så länge vi fick behålla våra iphones och idoltävlingar.

Och hade vi inte fått det, hade vi med tiden fått motivation.


   
SvaraCitera