Aviseringar
Rensa alla

Upproret i Egypten


vet knappt vad som bråkas om [blush]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Och hade vi inte fått det, hade vi med tiden fått motivation.

Vi skulle inte veta alls vad vi skulle göra utan dessa saker, det vore vår undergång.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Vi skulle inte veta alls vad vi skulle göra utan dessa saker, det vore vår undergång.

Tycker du har en rätt naiv och ultranegativ bild av svenskar som människor nu. [no-no]


   
SvaraCitera
time
 time

dazed_and_confused:

svenskar skulle aldrig göra något sånt där dock

Jonnybravo91:

med rätt motivation kan alla göra uppror.

Jag tror helt ärligt att med dagens politik så är vi inte långt bakom en demonstration i det här slaget. Det skulle bra kunna hända här, dock skulle jag i sådana fall mer tippa på att det skulle bli en helnordisk protest, mer än bara en svensk eller finsk eller dansk... Om ni fattar.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Tycker du har en rätt naiv och ultranegativ bild av svenskar som människor nu. [no-no]

Du har den naiva bilden, jag har den verklighetsförankrade.

timeisrunningout:

Jag tror helt ärligt att med dagens politik så är vi inte långt bakom en demonstration i det här slaget. Det skulle bra kunna hända här, dock skulle jag i sådana fall mer tippa på att det skulle bli en helnordisk protest, mer än bara en svensk eller finsk eller dansk... Om ni fattar.

Möjligen i förorterna eller liknande, svenne banan sitter hellre hemma med en öl och ser på room servicerepriser.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Vi är för lata, distraherade och bekväma, vi skulle lätt kunna leva under en diktatur så länge vi fick behålla våra iphones och idoltävlingar.

Det kan jue bero på att vi har i princip allt vi behöver....[zzz]
och som johnnybravo91 skrev så kan alla göra uppror så länge man har rätt motivation.

Nu slutade life streamen att fungera för mig [sad]


   
SvaraCitera

Jucka:

Det kan jue bero på att vi har i princip allt vi behöver....[zzz]

och som johnnybravo91 skrev så kan alla göra uppror så länge man har rätt motivation.

Vi är bortskämda på det materiella stadiet ja.

Inte svenskarna, dom gör hellre någon halvdan kompromiss som ingen egentligen är nöjd med, så har vi löst konflikter i åratal.


   
SvaraCitera
time
 time

Jucka:

Nu slutade life streamen att fungera för mig

Prova ladda om sidan, det hakar upp sig ibland [y]

dazed_and_confused:

svenne banan sitter hellre hemma med en öl och ser på room servicerepriser.

Hoppingivande. Människan är alltid kapabel till uppror. Även svennebananer! Detta är åtminstone min världs- (eller Sverige-)åskådning. [mad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Hoppingivande. Människan är alltid kapabel till uppror. Även svennebananer! Detta är åtminstone min världs- (eller Sverige-)åskådning. [mad]

Se signatur.


   
SvaraCitera
time
 time

dazed_and_confused:

Se signatur.

Fnissade.

Men ärligt talat, heja det egyptiska folket! Hoppas de kommer någonvart.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Prova ladda om sidan, det hakar upp sig ibland [y]

nu funkar det [y]


   
SvaraCitera
mynona

Tillåter man sig att vara entusiastisk kan man jämföra det med och hoppas på en utveckling som i Europa 1989.
Jag är förtjust men också kluven - hoppas att diktaturen ersätts med en demokrati och inte ännu en diktatur, som i Iran 1979.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

mynona:

Tillåter man sig att vara entusiastisk kan man jämföra det med och hoppas på en utveckling som i Europa 1989.
Jag är förtjust men också kluven - hoppas att diktaturen ersätts med en demokrati och inte ännu en diktatur, som i Iran 1979.

Absolut. Vi får väl se hur det blir i de andra länderna nu också.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Står att Mubarak tydligen ska göra ett statement snart...


   
SvaraCitera

Eftersom västvärlden inte kan acceptera en demokratiskt nordafrika och ett demokratiskt mellanöstern så hoppas jag att dess folk är starkare än EU & USA.


   
SvaraCitera