Aviseringar
Rensa alla

Uppsala universitet eller SLU?


Ämnesstartare

Går i trean på gymnasiet och tankarna kring högskola snurrar ständigt... Om jag inte skulle komma in på veterinärprogrammet kommer jag läsa biologi, men är kluven kring vilken skola jag vill gå på isåfall!
Tror jag vill studera i Uppsala (bor i Stockholm, vill bort därifrån men är ändå hemmakär heh..) men då är frågan: Uppsala Universitet eller SLU?

Jag är supertaggad på studentlivet med nationer och fester och allt, men är samtidigt en tjej som älskar landet och som kanske inte alltid vill befinna sig mitt i smeten av allt utan vill kunna komma bort lite och ladda batterierna, om ni förstår.

Vill komma till ett ställe med studiemotiverade människor samtidigt som jag inte vill att det ska vara för mycket fokus på höga prestationer.. Vill kunna ha intellektuella diskussioner ena dagen och dra på en spontanresa andra dagen.

Och justdet! Har en hund som jag kanske kommer vilja ha med mig i perioder, har förstått att SLU kan passa lite bättre för husdjursägare av olika anledningar??

Vad tror ni? UU eller SLU, eller kanske något helt annat??

Tack på förhand 🙂


   
Citera
Exner

jagvar17år: Och justdet! Har en hund som jag kanske kommer vilja ha med mig i perioder, har förstått att SLU kan passa lite bättre för husdjursägare av olika anledningar??

Vad tror ni? UU eller SLU, eller kanske något helt annat??

Tack på förhand 🙂

Det låter som att du vill vara på SLU. Flera av nationerna låter en vara medlem som SLU-student också, och tar en halvtimme med buss in till stan. SLU har också bra studentliv, med många föreningar och fester. Hund på rummet måste du kolla i förväg om stället där du bor tillåter.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Som Enxer säger. Det låter som att du vill vara på SLU, om än undermedvetet!

Försök fixa så att du kan få besöka både SLU och UU? UU är däremot vääldigt stort och kan själv tycka att det är lite väl mycket att ta in.


   
SvaraCitera

Exner: en halvtimme med buss in till stan

Nu tänker jag vara lite petig men de tar 18 minuter. 


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nu tänker jag vara lite petig men de tar 18 minuter. 

Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera
Exner

My dreams are her:

Nu tänker jag vara lite petig men de tar 18 minuter. 

Ännu starkare argument för SLU!


   
SvaraCitera

SLU känns ju lite som av en egen värld men många SLU-are hänger väl inne i staden på nation och lokal även dem när det passar. Dessutom känns SLU veterinärskompatiblare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Dessutom känns SLU veterinärskompatiblare.

Självklart, veterinärutbildningen finns endast på SLU så om jag kommer in blir jag illa tvungen att gå där Mycket glad.

Tack för alla svar! Och ja, redan innan och ännu mer nu känner jag att det ändå lutar mot SLU även om jag kan se vissa fördelar med Uppsala som inte SLU har också förstås... Men har ju ett litet tag kvar innan jag måste bestämma mig iallafall! 


   
SvaraCitera