Aviseringar
Rensa alla

Uppskattar all hjälp, Stöld/Häleri


Ämnesstartare

Tjenare
Nu är det så att jag har blivit anklagat för att ha stulit en jacka vilket jag inte har, sedan blev jag anklagad för att ha burit jackan och haft den hemma vilket jag inte heller har. Blev arg när jag fick höra att jag var anklagad vilket ledde till bråk med mig och bruden som då är ägaren av jackan mamma. Hennes plast mamma och hennes riktiga mamma ringde upp mig och skällde ut mig, rätt var det var så hade jag en polisanmälan på mig.
Idag var jag på förhör angående detta, såklart så förnekade jag allt detta eftersom jag inte begått något brott (!) men polisen satt hela tiden och sa att dom hade vittnen och bevis, det visade sig att det är deras syskon som ska vittna.
Verkar inte konstigt att de försöker ställa upp för sin familj men så vitt jag vet så är det ett brott att ljuga för polisen.

Varför de anklagar mig är för att jag har tidigare bråkat med denna tjej och även min bror har bråkat med hennes broder, hennes bror försökte hugga min bror med en kniv .. Därför kommer våra familjer inte överens.

Det som gör det svårt för mig är att jag har två inskrivna saker i mitt register, såkallade "prickar"
En för medbrottsling till snatteri, hade dock inte tagit något men blev tagen som medbrottsling eftersom jag inte sa till att min polare stal ..
Andra gången åkte jag faktiskt dit själv för snatteri då jag tog en chokladkaka för 15 kr, haha .. känns väldigt surt att åka dit för en sådan grej!
Första gången var jag under femton och fallets las ner, andra gången var jag femton och då fick jag gå på förhör och sedan las fallet ner eftersom dom inte såg det som en stor grej.
Men jag tror nu att snuten kommer tro på den andra familjen med tanke på min historik och deras falska vittnen & "bevis"
Detta hände alltså i en skola, jag sa att polisen kunde kolla min närvaro den veckan så att de kan se ifall jag struntat i en lektion och tagit jackan ur hennes skåp som dom påstår...

Jag behöver nu hjälp eftersom jag inte orkar med detta, jag ligger sömnlös på nätterna för att jag är rädd att bli straffad för detta ifall det går upp i rättegång.

Vad tror ni kommer att hända? Uppskattar all hjälp/tips!


   
Citera

Ta det lugnt bara. Du åker väl dit på 30 dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

jag sa att polisen kunde kolla min närvaro den veckan så att de kan se ifall jag struntat i en lektion och tagit jackan ur hennes skåp som dom påstår

Kör på det då?

saaaandra00:

så vitt jag vet så är det ett brott att ljuga för polisen

Mm ganska rejält, speciellt i ett åtal. Falsk vittnesbörd liksom. [no-no]
Anmäl dem tillbaka.

saaaandra00:

Det som gör det svårt för mig är att jag har två inskrivna saker i mitt register, såkallade "prickar"

Du är en brottsling. Ett hopplöst fall. Hoppas du får livstid. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör en motanmälan


   
SvaraCitera

saaaandra00:

det visade sig att det är deras syskon som ska vittna.

Om de här såkallade vittnena nu kommer ljuga (eftersom du inte gjort något) begår de ju mened. Då kan det bli en stor sak av detta väl ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall detta går upp i rättegång kommer jag att definitivt göra en motanmälan!

Svar till myksa: Alla begår misstag, jag begick ett väldigt stort misstag men tro mig, jag lärde mig verkligen av det. Har aldrig rört en godisbit sen dess, har aldrig stulit något sen dess och går dessutom väldigt sällan i affärer nu pga av allt som har hänt!

Svar till Creator: 30 dagar? Så du menar att jag kommer att åka in? Tror inte det, jag har inte rört en människa ens så varför ska jag då behöva åka in?
Ifall du har hört talas om Therese Rojjo fallet, hennes MÖRDARE åkte in i 18 månader, så varför skulle dom förstora mitt fall? ..


   
SvaraCitera

Vad lever du för liv? Skriver en uppsats hur du blivit falskt anklagad för att ha stulit någons djävla jacka och bla bla skit *fjärt*. Kom igen, gör nåt vettigt istället för att gnälla som en fjortis.

..mobbad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svar tilll IEnAnnanDelAvKöping: Vem är det som har brist på liv av oss två, jag har skrev ett inlägg för att jag var orolig. So what, låt mig ?!
Medans du tar dig tiden att logga in på ungdomar.se och sen har du så mycket tid över att du lyckas ta dig tid att till och med läsa mitt inlägg, sedan skriva en kommentar där DU gnäller. Du läste alltså igenom mitt inlägg och sedan kommenterade. Ojoj, vad upptagen du måste ha varit!
Skriv inget ifall du inte har något vettigt att komma med.


   
SvaraCitera

Någon tog visst illa vid sig. Det är nog läggdags för dig nu, jack-sandra.


   
SvaraCitera

Vad det en snygg jacka då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog inte alls illa upp, lilla du 🙂
Jag tyckte bara att du gjorde fel över att fråga mig vad jag lever för liv och säga att jag klagar medans det är du som klagar på mig, du verkar inte heller leva ett bättre liv än mig då du klagar på folk bakom dataskärmen. En riktig tuffing!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svar till Hakuna Matata:
Det var en falsk Canada goose, enligt polisen så har anmälaren sagt att han är äkta men jag känner personen som dom köpte den av. Den personen köpte den på internet och sålde den för 900 kr, så den var både begagnad och falsk.


   
SvaraCitera

Hahaha Canada goose?
fan va FULT xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jag vet! Ännu fulare är jackorna ju när dom är fejk 🙂


   
SvaraCitera

Hakuna matata:

Vad det en snygg jacka då?

Vad är en snygg jacka? Ja enkelt sagt skulle jag säga att en snygg jacka är motsatsen till vad en ful jacka är. Alltså en snygg jacka. Där har du definitionen, min definition av vad en snygg jacka är.

Spana in någon av Myrornas butiker om du vill ha en "snygg jacka". Du kan ibland fynda riktigt snygga jackor på Myrornas till grymt vänliga priser. Årets tips: köp allt i klädväg från Myrorna.


   
SvaraCitera