Aviseringar
Rensa alla

Uppvaknande


Ämnesstartare

Jag började röka brass när jag va 14, innan de hade jag haft ett regelbundet alkoholintag under 1-2 år. Vid 17 års ålder testade jag de 2 stora centralstimulanta droger(Amfetamin och kola). Sedan följde några år av exprimenterande, va inne på opiater ett tag, sen psykadeliska droger. nu några år senare så brukar jag droger ibland, inte allt för ofta enligt mig, men alla har juh olika åsikter om de.

Tänkte kolla me er när ni fick upp ögonen för hur många de egentligen är som knarkar här i vårat avlånga land.

För mig ha de kommit succesivt, från det att jag började röka brass så kan jag se drekt på nån om den personen är bäng, likadant me tjack, kola, lsd(lite svårare me syran men för de mesta brukar mina gissningar stämma).

skriv gärna om ni märker på folk som har tagit vissa droger, om ni alltid har märkt de, vad det är som gör att ni märker de.

Får ursäkta för mina formuleringar, är sämst på att formulera mig när jag skriver. Dock raka motsatsen när jag diskuterar IRL


   
Citera
Ämnesstartare

Jag fick upp ögonen riktigt när jag gick på gymnasiet. helt plötsligt var det skitvanligt att bli bjuden på braj och att man pratade helt öppet om det. tvärtemot vad man gjorde på högstadiet. jag har själv aldrig provat på narkotika, och som jag känner nu har jag inget intresse alls av att prova på.
Men det jag fått upp ögonen mest för, är hur lite folk vet om droger, speciellt de som är narkotikaklassade. Man vet att de är farliga, men inte så mycket mer. och det tycker jag ger fel signaler. för alkohol och ciggaretter är också farligt, men ändå lagligt. Så då kan ju inte de olagliga drogerna vara så farliga..? så har jag hört många diskutera. man vet liksom inte att man kan hamna i riktiga psykoser eller att man kan dö om man är fysisk aktiv (ex dansar) samtidigt som man tar vissa droger, för de höjer blodtrycket och hjärtverksamheten automatiskt. eller att många droger är toleranshöjande, eller att man av vissa droger, (bla. kokain) kan bli beroende efter bara en gång. det är rätt sjukt.. och ändå vågar man stoppa sånt i kroppen, utan att veta vad som kan hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kokain är grymt beroendeframkallande, ´jag har tagit masssa kola genom tiderna, men aldrig fastnat för de(jag tänker på kola varje dag, men känner inget begär). jag ser inte ciggareter sim en drog eftersom de inte ger nått "rus".
ursäkte men jag är brutalt full


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker allt är tråkigt när man inte är påvärkad av nått


   
SvaraCitera

Märker allt. Har nog gjort det mesta tiden av mitt liv. Minns alla ansikten osv. En skön talang. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Märker allt. Har nog gjort det mesta tiden av mitt liv. Minns alla ansikten osv. En skön talang.

Men hur va de innan du började bruka droger, du kanske va påläst innan du testade din första drog. vilken va din första?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är så sjukt jävla full, helt sanalöst


   
SvaraCitera

Skinhead:

Men hur va de innan du började bruka droger, du kanske va påläst innan du testade din första drog. vilken va din första?

Påläst, ja hyfsat. Första drog? Eh, koffein... sen alkohol, nikotin, cannabis, foxy, LSD...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur gammal är du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 22 nu,


   
SvaraCitera

Har du aldrig kännt att det är onödigt eller att det påverkad dig negativt? Typ alla pengar du lägger på det. Eller du kanske blivit trögare.

Dessutom låter det ju inte bra att du tycker allt är tråkigt när du är nykter. 😛


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

nu

Skinhead:

nu

Lol.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är skitkass på att se på folk vad de är påverkade av. I teorin så känner jag till de flesta tecken och borde egentligen inte ha några som helst problem att peka ut vilken sorts drog någon är påverkad av, men när jag väl stöter på en berusad människa så failar jag alltid på att lista ut vad människan tagit.

Skinhead:

(lite svårare me syran men för de mesta brukar mina gissningar stämma)

Att se om någon är syrad är väl ändå inte svårt? Enorma pupiller och efterblivet beteende, hur svårt är det? [rolleyes]

Nåväl, för att återkomma till vad jag tror är trådens huvudämne så kan jag säga att även jag har genomgått ett uppvaknande. Innan gymnasiets senare år så hade jag aldrig känt någon som jag vetat knarkat, och jag hade heller aldrig sett någon form av narkotika (om man inte räknar cocillana-etyfin [rolleyes]), men när jag väl fick upp ögonen så fanns det helt plötsligt överallt. Men det beror väl kanske på i vilka kretsar man rör sig.


   
SvaraCitera

Åtta:

efterblivet beteende

Snarare oroligt beteende. Kan inte bestämma sig. Krånglar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va riktigt nerrökt när jag skrev detta, så jag satt och tänkte igenom massa grejer och snöade in toltalt innan jag bestämde mig för att starta denna tråden. När jag tänkte på allt jag gjort så kändes de som om man varit igång längre än va man varit.

Skinhead:

Jag är 22 nu

Nu när jag läser igenom detta så ser jag att de ser jävligt dumt ut.

Va som folk, ta en holk


   
SvaraCitera