Aviseringar
Rensa alla

Urban exploration!


Ämnesstartare

Har sett att många pysslar med sånt, för er som inte vet vad det är kommer en förklaring från wikipedia längre ner. För er som vet, berätta gärna om vad ni har besökt för ställen och om ni fick nå bra bilder osv osv. Själv bor jag i säter så att besöka fasta paviljongen är ganska vanligt för min del, har vart där massor med gånger och tagit foton.

från wikipedia: "Urban exploration (UE) är en subkultur som förekommer i många industraliserade länder. Det rör sig om att utforska (eg. "vara på", att uppleva) ofta låsta/förbjudna delar av byggnader, byggnadskomplex eller underjordiska system. Många UE-utövare fotograferar de miljöer de tar sig till och lägger upp bilderna på Internet, vilket bidrar till att inspirera andra grupper av UE-utövare. Då UE i de flesta fall innehåller element av olaglig verksamhet är de flesta UE-utövare noga med anonymiteten på bilderna och uppträder (om de själva är med på bilderna) ofta maskerade." [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Räknas olaga intrång eller måste man vara där just för att utforska? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Räknas olaga intrång eller måste man vara där just för att utforska? :S

haha ja det var en bra fråga, man kan väll säga att det är olaga intrång egentligen. i vissa hus är det ju förbjudet att vara i så att säga att gå in på fasta paviljongen i säter nu skulle vara det för där har dom murat igen ingången osv. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Isprinsessan:

haha ja det var en bra fråga, man kan väll säga att det är olaga intrång egentligen. i vissa hus är det ju förbjudet att vara i så att säga att gå in på fasta paviljongen i säter nu skulle vara det för där har dom murat igen ingången osv. [smile]

Okej, så husockupation räknas om man fottar därinne? [party]


   
SvaraCitera

har man ju gjort en del j


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Okej, så husockupation räknas om man fottar därinne?

haha husockupation ;P jag skulle inte räkna med det, inte om det är ett vanligt hus. det är ju gamla nerlagda fastigheter (m.m) det gäller. 😛 Fast alla tycker ju olika, hehe!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

har man ju gjort en del j

vart har du varit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Isprinsessan:

haha husockupation ;P jag skulle inte räkna med det, inte om det är ett vanligt hus. det är ju gamla nerlagda fastigheter (m.m) det gäller. 😛 Fast alla tycker ju olika, hehe!

Attans bananer. [sad]


   
SvaraCitera

_Isprinsessan:

vart har du varit?

ganska många ställen i och runt Stockholm

gamla vin& sprit
beckis
Tbanan kymlinge förstås
några gammla fabriker
södersjukhuset

för att nämna några


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, har du vägarna förbi här i säter nångång ska du verkligen kika på fasta paviljongen 🙂


   
SvaraCitera

_Isprinsessan:

okej, har du vägarna förbi här i säter nångång ska du verkligen kika på fasta paviljongen 🙂

de ska jag nog göra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du intresserad så har jag bilder du kan få se 😀 Bara smakprov av vad som finns där 😀


   
SvaraCitera

Tänker på knivhuggning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Tänker på knivhuggning.

rolig man kan vara då, är du inte intresserad behöver du inte lägga ner energi på att skriva heller.


   
SvaraCitera

_Isprinsessan:

rolig man kan vara då, är du inte intresserad behöver du inte lägga ner energi på att skriva heller.

Mm.


   
SvaraCitera