Aviseringar
Rensa alla

Urinvägsinfektion??


Ämnesstartare

Alltså hmm.. jag kanske bara oroar mig i onödan men ändå. Men kan jag ha fått urinvägsinfektion eller något? Igår natt så hade jag svårt att sova, och gick upp för att kissa minst två gånger.. Idag har det varit samma sak, har varit på toa ganska ofta, har kännts som att det inte hjälper att gå på toa, behöver igen typ en timme efteråt bara.. Och så svider det.. Jag har knappt druckit någon vätska alls förutom en kopp kaffe idag liksom... Kanske oroar mig i onödan men.. [sad] jobbigt ju. Hade oskyddat sex med flera stycken både i fredags och söndags om det spelar någon roll.. [shake] Hoppas det går över snart [n]


   
Citera
Ämnesstartare

Tönt [zzz]


   
SvaraCitera

Bli stammis på ungdomsmottagningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja de är en mycket stor chans att det är en urinvägsinfektion. Du bör gå till vårdcentralen för att reda ut dt. Du ka inte heller dricka mindre då smärtan kan förvärras utav att man dricker för lite. Jag tycker du kan vänta någon dag/några dagar beroende på hur besvärlig den är, om den inte ger med sig då bör du gå till en läkare.

För vissa, speciellt kvinnor, så kan man få återkommande urinvägsinfektioner. Om det går över nu för dig men kommer tillbaka senare flera gånger (kanske efter du har haft sex?) så kan du söka läkare på grund av återkommande urinvägsinfektioner. Man kan då få förebyggande åtgärder så att du slipper dem, till exempel att man tar någon tablett innan man har sex eller nått sånt. Lycka till dude 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tönt

Draa [tired]

Tennsoldaten:

Ja de är en mycket stor chans att det är en urinvägsinfektion. Du bör gå till vårdcentralen för att reda ut dt. Du ka inte heller dricka mindre då smärtan kan förvärras utav att man dricker för lite. Jag tycker du kan vänta någon dag/några dagar beroende på hur besvärlig den är, om den inte ger med sig då bör du gå till en läkare.

Ja okej tack. Det verkar dock bättre idag igen hehe [y]


   
SvaraCitera

Drick mycket vatten och kissa ofta, det är så man blir frisk. Håller det i sig får du höra av dig till vårdcentralen för att utreda om det är urinvägsinfektion eller eventuellt någon könssjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Drick mycket vatten och kissa ofta, det är så man blir frisk. Håller det i sig får du höra av dig till vårdcentralen för att utreda om det är urinvägsinfektion eller eventuellt någon könssjukdom.

Okej tack ska tänka på det [smile]


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Ja de är en mycket stor chans att det är en urinvägsinfektion

Risk
Drick tranbärsjuice och kissa efter sex. (Jag har dock aldrig haft urinvägsinf.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Risk

Beror på hur man ser på det. 🙂 Nu är hon en erfarenhet rikare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Drick tranbärsjuice

Vem har det hemma egentligen...? haha men aa [crazy]

Sagitta:

kissa efter sex

Varför egentligen? Bakterier typ?


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Vem har det hemma egentligen...? haha men aa

Kostar typ 15 spänn...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Varför egentligen? Bakterier typ?

Bakterierna kissar man ju ut plus att urinet ph-värde är bättre för dina slemhinnor som sitter där, och urin är ju egentligen väldigt rent 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Bakterierna kissar man ju ut plus att urinet ph-värde är bättre för dina slemhinnor som sitter där, och urin är ju egentligen väldigt rent 🙂

/P20 hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

/P20 hehe

Jobbar typ med kiss så lite därför kanske [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Jobbar typ med kiss så lite därför kanske

Hahahha okej [bigsmile]


   
SvaraCitera