Aviseringar
Rensa alla

Urinvägsinfektioner


Ämnesstartare

Har haft ca tre urinvägsinfektioner sen januari alltså blir galen. Har provat ca allt (kissa efter sex, torka åt rätt håll, tranbär, c-vitamin osvosv) och har inte klamydia heller men skiten kommer ändå tillbaka hela tiden. Fick det i måndags, och då hade det bara gått tre veckor sen jag hade det sist... Äre någon som känner igen sig?? Vad ska jag göra???


   
Citera

känner inte igen mig pga kille wöööööööööööö


   
SvaraCitera

Vissa har lättar att få det än andra. Livet är orättvist [sad]


   
SvaraCitera

är inte så mkt å göra mer än å få antibiotika om det inte vill läka ut själv


   
SvaraCitera

smygandefoten:

Vad ska jag göra???

Dränk en tampong i babyolja och för in när symptomen börjar komma!

http://www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m1988321.html


   
SvaraCitera

Tjena. Får du UVIn i samband med någonting? Tänker då om det kommer oftare efter sex eller något liknande? Isåfall finns det alternativ där man med läkare kommer överens om att ta antibiotika innan dessa faktorer påverkar en innan uvin bryter ut. Antibiotika har en väldigt bra effekt om man tar det innan infektionen bryter in. Detta kan du komma överens med en läkare om, de kan även ge dig andra tips. Rekommenderar att du frågar sjukvården om du kan få träffa en uroterapeut som är expert på detta. De brukar ha massa tips/åtgärder för att man inte skulle få dessa urinvägsinfektioner så pass ofta.

Good luck


   
SvaraCitera

oj gud så jag skriver 0.0 aja budskapet kom fram iaf 😛


   
SvaraCitera

S3ON:

Dränk en tampong i babyolja och för in när symptomen börjar komma!

låter som bs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Dränk en tampong i babyolja och för in när symptomen börjar komma!

men urinvägsinfektioner sitter ju i urinröret? [confused]

Tennsoldaten:

Antibiotika har en väldigt bra effekt om man tar det innan infektionen bryter in.

tror att dom kommer helt random, har iallfall inte upptäckt nåt samband.
fast vill inte ta tabletter hela tiden pga får biverkningar och har hört att det kan sluta funka om man tar det för ofta [surprised] aja, ska gå till en läkare.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

låter som bs

bs?? [confused]

smygandefoten:

men urinvägsinfektioner sitter ju i urinröret?

Ja, inte fan vet jag, läs tråden jag länkade så kanske du finner nåt som fungerar.. [smile]


   
SvaraCitera

Har känsligt urinrör så får också rätt ofta lite sådana besvär. Tranbärstabletter varenda dag brukar hjälpa. Och att dricka mycket vätska. Sålänge det inte spridit sig till njurarna (man får en hemsk värk i ryggtrakten och feber) så behöver man egentligen ingen antibiotika. Men skitjobbigt är det ja.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

låter som bs

Bullshit? Tog mig 3,5 timmar att förstå, aldrig sett förkortningen förut. [blush]

Jo, är det säkert..


   
SvaraCitera

S3ON:

Bullshit?

ah


   
SvaraCitera

Fråga läkaren du går till om du inte kan få pröva Hiprex! Det innehåller ett ämne som snabbt går ut i urinen där det frigör ett ämne som heter formaldehyd som är extremt bakteriedödande. Dock är det irriterande också men du kanske kan klara dig på att ta mycket små mängder. Effekten blir ofta bättre om man tar det med något som surgör urinen som ammoniumklorid eller C-vitamin. [smile]

Länk:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19730525000053&Doc...

smygandefoten:

S3ON:

Dränk en tampong i babyolja och för in när symptomen börjar komma!

men urinvägsinfektioner sitter ju i urinröret? [confused]

I och med att du är väldigt söt att dömma av bilden så kände han kanske att han ville blanda in ditt könsorgan i diskussionen. Eller så kanske han tror att du är ett kloakdjur som ju har en och samma öppning för urin, avföring och sex. Men det är du väl inte? [badgrin]


   
SvaraCitera