Aviseringar
Rensa alla

ursäkt till överbeskyddande föräldrar


Ämnesstartare

Heej !
Jag är en tjej på 20 år med två överbeskyddande föräldrar. Jag har alltid lytt mina föräldrar och tycker inte om att göra annat än det de säger... men... nu har jag fått min första pojkvän (i hemlighet såklart) och han bor flera mil ifrån mig men kommer och hälsar på varje helg, så söt som han är !
Men nu tänkte vi att det kunde bara skönt om han checkade in på hotell en helg... då vill ju jag såklart träffs honom från morgon till kväll både Fredag lördag OCH söndag ! 
så min fråga är

Vart ska jag säga att jag är till mina föräldrar ?!?! Alla de tre dagarna ? 
riktigt tacksam för alla sorters förslag, men jag är inte en sån som tycker om att bryta mot deras regler så jag får inte sova över och de måste veta vart jag är!
kraaam!!!


   
Citera

midnight0000
Vart ska jag säga att jag är till mina föräldrar ?!?! Alla de tre dagarna ? 
riktigt tacksam för alla sorters förslag, men jag är inte en sån som tycker om att bryta mot deras regler så jag får inte sova över och de måste veta vart jag är!
kraaam!!!

på ett hotell med din pojkvän. du är ju vuxen nu, dina föräldrar får tycka vad de vill men du är gammal nog att bestämma över dig själv


   
SvaraCitera
reben

har de satt regler för att du inte får ha pojkvän?
du borde nog påminna dom om att du blev myndig för 2 år sen


   
SvaraCitera

Polisanmäl dem för olaga frihetsberövande om de inte lyssnar på dig. 


   
SvaraCitera

Säg som det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är mina föräldrar 🙁 kan inte vända dem ryggen för en kille jag känt i 4 veckor ... 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Säg som det är

Har redan provat.... vi snackade "ifall att det skulle hända" frågade vad hon skulle känna om det... tog både upp frågan om att få sova över och att få ha pojkvän 🙁


   
SvaraCitera

midnight0000:

Har redan provat.... vi snackade "ifall att det skulle hända" frågade vad hon skulle känna om det... tog både upp frågan om att få sova över och att få ha pojkvän 🙁

Vad blev det av det då? 😛


   
SvaraCitera

midnight0000:
Det är mina föräldrar 🙁 kan inte vända dem ryggen för en kille jag känt i 4 veckor ... 🙁 

men det gör du ju inte heller. det är ju både orimligt och osunt att de ska bestämma över dig när du är myndig sedan två år tillbaka


   
SvaraCitera

midnight0000:
Det är mina föräldrar 🙁 kan inte vända dem ryggen för en kille jag känt i 4 veckor ... 🙁 

Lev i dess fångenskap då... Ditt val. Trött


   
SvaraCitera

Du är 20 år, dom har inte ett piss att säga till om din pojkvän. Om du vill träffa han så gör det. Annars får du la säga att du e på krogen med vänner eller nått......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

på ett hotell med din pojkvän. du är ju vuxen nu, dina föräldrar får tycka vad de vill men du är gammal nog att bestämma över dig själv

Hej 🙂 tack för svar 🙂
deras hus deras regler... de skulle bli super arga, är det ingen som har bra ursäkter ?!?! xD 


   
SvaraCitera

oj, skumt att de försöker styra så över sin 20-åriga dotter. vill man ha en bebis föralltid kan man väl skaffa sig en katt att dalta med...

jag hade sagt som det är, herregud. du bestämmer över dig själv och att klargöra det för dina föräldrar är att göra alla en tjänst. du behöver inte vända dem ryggen för det. jag tror det är viktigt att de förstår att du är vuxen nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Du är 20 år, dom har inte ett piss att säga till om din pojkvän. Om du vill träffa han så gör det. Annars får du la säga att du e på krogen med vänner eller nått......

Det är ju ena kvällen liksom ^^ Vad ska jag göra de andra två ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
oj, skumt att de försöker styra så över sin 20-åriga dotter. vill man ha en bebis föralltid kan man väl skaffa sig en katt att dalta med...

jag hade sagt som det är, herregud. du bestämmer över dig själv och att klargöra det för dina föräldrar är att göra alla en tjänst. du behöver inte vända dem ryggen för det. jag tror det är viktigt att de förstår att du är vuxen nu.

Haha !! Så sant !! xD

jo.. är lite rädd för reaktionen xD hin har ju gjort det rätt så tydligt att vi inte får ha pojkvän ...


   
SvaraCitera