Aviseringar
Rensa alla

USA - en demokrati?


vad fan har hänt med er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vad fan har hänt med er

Va..? [shake][surprised]


   
SvaraCitera

måste tygla mig för att inte ifrågasätta din mentala hälsa

ursäkta mig jag ha daddy issues set är därför jag är cp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

måste tygla mig för att inte ifrågasätta din mentala hälsa

Har jag sagt något fel? Eller tyckte du att min fråga var dum..?


   
SvaraCitera

Caroline123:

Varför var Bush så hatad? Vad var det han gjorde som var fel?

Två nya krig, Patriot Act och liknande samt jättestort budgetunderskott gjorde nog sitt.

Caroline123:

Och hur lyckades han ändå vara USA:s president under så lång tid fastän ingen gillade honom? Han var väl president i 8 år, right ?

Vetefan, antar att han hade en bra kampanj samtidigt som hans motståndare kändes rätt anonym.

amsi:

måste tygla mig för att inte ifrågasätta din mentala hälsa

Bete dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Vetefan

Tack så mycket! [smile]


   
SvaraCitera

Men vadå? Har vi nånsin fått rösta på en statsministerkandidat? Nä. Vi väljer en riksdag som sen får fram en statsminister.


   
SvaraCitera

jason:

en vadå? Har vi nånsin fått rösta på en statsministerkandidat? Nä. Vi väljer en riksdag som sen får fram en statsminister.

Fast sedan vet man ju vilka alla partiledare är innan man röstar, så om man inte tycker om till exempel Fredrik Reinfeldt ser jag inte heller någon mening med att rösta på moderaterna (eller något mindre parti i alliansen heller för den delen) om man inte kan tänka sig att ha Reinfeldt som statsminister.[confused]


   
SvaraCitera

absentthinking:

Fast sedan vet man ju vilka alla partiledare är innan man röstar, så om man inte tycker om till exempel Fredrik Reinfeldt ser jag inte heller någon mening med att rösta på moderaterna (eller något mindre parti i alliansen heller för den delen) om man inte kan tänka sig att ha Reinfeldt som statsminister.

Och så är det i USA. Man röstar på elektorer som ska rösta på Obama, Romney eller nån annan.


   
SvaraCitera

USA är då inte en demokrati, USA är en republik ^^


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Bete dig

jag försöker


   
SvaraCitera