Aviseringar
Rensa alla

USA går snart i konkurs


Ämnesstartare

Obama är jänkarnas Gorbatjov typ, hälsosammare idéer men landet är alltför långt gånget för att de skall kunna genomföras, statsskulden kommer att effektivt döda landet redan om 14 dagar (om de inte ändrar reglerna så att landet skall kunna existera under större skuldsättning, något de reviderade redan 2001, så är nog svårt att göra igen).

Här gissar vi eventuella konsekvenser av kollapsen:


   
Citera
Ämnesstartare

vad lång tid det har tagit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad händer när landet dör? Total anarkism? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läste: UM går snart i konkurs och ba va omg vad ska hända med mitt liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:
läste: UM går snart i konkurs och ba va omg vad ska hända med mitt liv

:DDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Vad händer när landet dör? Total anarkism?

Samma som Sovjet förmodligen, falla i mindre bitar, lite små inbördeskrig osv. USA har ju i alla fall någon form av självständiga styrandeposter för de olika staterna så makten kommer nog decentraliseras till dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tja, om usa defaultar så är det väl slutet för världsekonomin som vi känner den. vilket är den främsta anledningen att tro att så inte kommer ske, det finns liksom för många som har något att förlora på det, dit räknar jag i princip alla företag och nationer. chansen att de övergår till guldstandarden är minimal, och då återstår bara att de löser problemet inom de ramar som finns tillgängliga. jag är inte ekonom, så jag är inte säker på vad de kan göra utöver att höja skuldtaket. men antingen det eller något annat lär det bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På något sätt hoppas jag på någon form och grad av upplösande. Det skulle vara intressent. För jag tror inte att någon kommer att vilja lära av historien iaf det har dom ju inte velat förr.

men lite imponerad är jag över tepartyrörelsen som på allvar ska sänka hela nationen bara för att dom tycker att vårdreformen är kass...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vad händer när landet dör? Total anarkism? 

öh va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

öh va

Sådant där har inte intresserat mig förut, så är inte särskilt påläst. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obama har det tufft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sådant där har inte intresserat mig förut, så är inte särskilt påläst. Rodnar

nä men då ska jag tala om för dig att 

1. anarkism är en ideologi och inte ett tillstånd. tillståndet heter anarki.

2. tillståndet definieras inte enligt någon vettig teoretiker som "statlig post-apokalyps". anarki är frånvaro av hierarkier och tvång. nya förtrycksformer uppstår snabbt i statens ställe när vi fortfarande lever under kapitalism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Obama har det tufft

Fattar inte hur han kan försökra rädda dom. Dom förstör jättemånga människor liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det blir kaosSkadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: 1. anarkism är en ideologi och inte ett tillstånd. tillståndet heter anarki.

aha ok, då förstår jag 🙂 

df rqp: 2. tillståndet definieras inte enligt någon vettig teoretiker som "statlig post-apokalyps".

fattar noll av d där. 😀


   
SvaraCitera