Aviseringar
Rensa alla

USA:s livsstil


framtidstron är död:

aah. många måste ju avstå för pengarna tänker jag, det finns ju inte hur många stipendier som helst.

Ah, jo iofs. Fast tror ändå att det är fler som väljer att studera vidare där. Fått intrycket av att det är en helt annan typ av kultur vid studier där än vad det är här och att det är bidragande.

Sedan tror jag nog att skolor som Harvard och Yale m.fl lockar många där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

12. Sverige är ~13000 år gammalt och USA är ~500 år (borträknat indianerna som slaktades), men har ändå lyckats döda säkert mer än 500% fler människor.


   
SvaraCitera

Du bor ju inte ens i USA, varför ljuger du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hakuna matata:

Du bor ju inte ens i USA, varför ljuger du?

Eh... Jag bor i NYC sedan Juni 07.
Vad snackaru om?


   
SvaraCitera

passaro:

Fått intrycket av att det är en helt annan typ av kultur vid studier där än vad det är här och att det är bidragande.

Jo, det verkar på sätt och vis prioriteras högre i USA. Men det är ju i medelklassfamiljer. DeT finns ju en otrligt stor underklass (vilket vi knappt har alls i Sverige, visst har vi ett bottenskick i samhället men knappast på USA:s nivå) och skolorna kostar massa pengar. Utan familjens stöd, möjlighet till lån eller ett redigt arbete vid sidan av är det omöjligt att studera. I Sverige är inte bara utbildningen gratis, alla har dessutom rätt till csn, oavsett tidigare skulder osv.
Så därför skulle jag faktiskt bli förvånad om statistik visade att fler studerar på universitet i USA än i Sverige.
Jag tror det är fler som gör det i Sverige men att TS umgås i medelklasskretsar och därför får fel bild av verkligheten.


   
SvaraCitera

kapitalistiska svin!


   
SvaraCitera

vänta ska bara bry mig lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd bara att ingen bryr sig


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Jo

Kan nog mycket väl vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

3. I USA kor 60% jeep (d.v.s stora bilar), for bensinen ar betydligt billigare an i Europa, och att folk gillar stort. Dessutom kor 95% av Amerikanerna automat bilar, och ingen vaxel.

New York City:

6. Dom flesta brukar ga pa universitet, medans i Sverige inte sa vanligt.

Ett bevis på att hur lång skolgång en amerikan än har så är den fortfarande dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

Ett bevis på att hur lång skolgång en amerikan än har så är den fortfarande dum i huvudet.

Sry, men Amerikaner ar mer utbildade, rikare och smartare an fattiga svenskar.


   
SvaraCitera

New York City:

1. I USA ar allting stort; allt fran husen, till maten, landet, bilarna, vagarna, staderna o mycket mer. The bigger, the better!

Även människorna är stora, och överviktiga så de behöver mer utrymme.

New York City:

2. I USA bor dom flesta i villor, forutom i storstaderna. Att bo i ett 100 kvm lagenhet ar litet och for fattiga enligt Amerikaner. Folk bor i betydligt storre yta an vad man gor i Europa. Att ha 3 badrum, 5 sovrum ar vanligt.

Däremot har man större tomter och trädgårdar i Europa samt skogsmarker. Skogsmarker är sällsynt i USA.

New York City:

3. I USA kor 60% jeep (d.v.s stora bilar), for bensinen ar betydligt billigare an i Europa, och att folk gillar stort. Dessutom kor 95% av Amerikanerna automat bilar, och ingen vaxel.

USA gör värre för miljön, I Europa kör vi mindre bilar och förbränner färra fossila bränslen.

New York City:

4. I USA ar religion mycket viktigt. Dom flesta Amerikaner ar starkt kristna, och gar till kyrkan regelbundet.t.o.m i Amerikanska dollar star det "In God we trust", vilket ar USA:s motto. Ordet "GOD" anvands ofta.

Religion är civilisationens gift.

New York City:

5. I USA finns allt for alla. Det finns ngt for ovre klass, medelklass och lagklass. Man verkligen vet om man ar fattig, rik eller medelinkomstare. Det finns t. ex matbutiker, kladbutiker osv. for olika klasser - NGT FOR ALLA!

Ett klassfritt samhälle är en utopi, så förstår ej varför klassindelning är något positivt.

New York City:

6. Dom flesta brukar ga pa universitet, medans i Sverige inte sa vanligt.

Är du säker på det? Många i usa går på kommunala skolor där det är väldigt dålig kvalitet, dessutom så behövs det inte lika mycket utbildning för att nå samma nivå i Sverige.

New York City:

7. I USA har pengar en stor roll... annars lever du shit life!

Kapitalism förpestar samhället.

New York City:

8. Allt handlar om lyx lyx lyx - USA ar ju ett lyxigt land!

Lyxigt för vissa.

New York City:

9. Folk fran hela varlden bor i USA, och man hor hundratals sprak overallt! Dock ar dom flesta Europeer.

Har du varit i Angered eller annan förort i Sverige?

New York City:

10. Folk visar mycket respekt overallt! Oppnar dorrar, kallas folk for Mr, Mrs., Ms., ber om ursakt, sager bless you osv.

Detta kan jag störa mig på i Sverige men beror dock på dålig uppfostran.

New York City:

11. Giftemal ar betydligt vanligare i USA an i Sverige.

Det är också skillsmässor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Sry, men Amerikaner ar mer utbildade, rikare och smartare an fattiga svenskar.

HAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHHAHA
Förlåt, men du är så blåögd att jag inte vet vad jag skall ta mig till.
Du har uppenbarligen bara sett ena sidan av USA. Klasskillnaderna
är enorma, och det finns en jävla massa människor som tvingas bo
i husvagnar och som är oförsäkrade. Behöver jag nämna fetman?
På vilket sätt är den starka kristna tron bra?


   
SvaraCitera

fjeak:

inte vet vad jag skall ta mig till.

Jag vet vad du ska ta dig till: ignorera detta horribla troll (NYC).


   
SvaraCitera

New York City:

The bigger, the better

älskar tjocka människor[love][love]

Dold text: el inte


   
SvaraCitera