Aviseringar
Rensa alla

USA utökar sina trupper i Afghanistan med 20 000 man


Ämnesstartare

mediakatt:

The_gunslinger: Lögn (Du röstade på detta alternativ)

Detta är dessvärre sanningen hur mycket du än säkert önskar att det är en ond dröm.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Detta är dessvärre sanningen hur mycket du än säkert önskar att det är en ond dröm.

Bevisa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hocke:

men dom grupperna e små

Hocke:

det är inget å va orolig för.

Hocke:

va inte sån att bara för några grupper extremister finns så kommer inte världen gå under lixsom.

Det är skrämmande hur lite du vet och hur ignorant du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Bevisa det.

Läs dagstidningarna eller avstå disskusionen. Försökte hitta en länk på internet men hittade ingen. Men bara att du kollar i dagens DN så kan du läsa artikeln. Behövs ingen källa om man hänger med någolunda i utvecklingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag e respektlös jag vet men två kulturer kan inte dela samma plats helt enkelt.
men okej samla ihop en styrka på 200 000 man å rensa ut vart enda jävel vetja.
men det funkar inte heller. å nej dom är inte små men.....jämför du med ett land som usa så tror jag att dom är väääldigt små

men sovjet failade på 80 talet så...då kan nog alla länder faila på 10 talet med....

men ärligt det enda jag säjer är att hur mycket vi än gör så kommer det alltid finnas sånt. kvittar vad man gör. (förutom total förstörelse och massmord)

och en fråga till: vill vi skicka ner många av våra pojkar att anfalla starkt befästa grottor där många aldrig kommer att kunna komma hem.
om jag vore far till en 18 åring så skulle fan inte han ens få göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hocke:

men okej samla ihop en styrka på 200 000 man å rensa ut vart enda jävel vetja.

Utmärkt idé. Behövs resurser och pengar bara.

Hocke:

om jag vore far till en 18 åring så skulle fan inte han ens få göra det.

Det avgör han/hon om personen är myndig.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Läs dagstidningarna eller avstå disskusionen. Försökte hitta en länk på internet men hittade ingen. Men bara att du kollar i dagens DN så kan du läsa artikeln. Behövs ingen källa om man hänger med någolunda i utvecklingen.

Jag har inga dagstidningar tillgängliga och dessutom är det knappast mitt ansvar att hitta källor till dina påståenden.


   
SvaraCitera

Hocke:

men ärligt det enda jag säjer är att hur mycket vi än gör så kommer det alltid finnas sånt. kvittar vad man gör.

Och vad skulle hända om dom fick härja fritt utan att någon motsatte sig dom? Tänk efter lite nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag har inga dagstidningar tillgängliga och dessutom är det knappast mitt ansvar att hitta källor till dina påståenden.

Och det är inte min uppgift att hålla dig allmänbildad. Läs på om du ska delta i vettiga disskusioner annars kan du hålla dig till "Forum X - Fria forum för mindre seriösa diskussioner..."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Recall:

Och vad skulle hända om dom fick härja fritt utan att någon motsatte sig dom? Tänk efter lite nu...

det gör jag men vad skall vi göra åt det? som vi gjort förtrycka världen ännu mer med soldater överallt?

när någon av er kommer på en super bra lösning utan att sätta världen utan gevärs pipan så säj till.


   
SvaraCitera

det är ju förvånande [not]


   
SvaraCitera

Hocke:

det gör jag men vad skall vi göra åt det?

Jag har inte heller någon perfekt lösning på det hela. Vad jag menar är att om ingen skulle göra någonting för att stoppa terrorismen så skulle det hela spåra ur extremt fort.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

få stopp för terrorismen en gång för alla.

Nja, sålänge folk är emot något o kan köpa vapen så kommer tyvärr aldrig terroristen stoppas.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Recall:

Jag har inte heller någon perfekt lösning på det hela. Vad jag menar är att om ingen skulle göra någonting för att stoppa terrorismen så skulle det hela spåra ur extremt fort.

ja det håller ju alla med om men endå.....ingen vill se sitt land okuperat av 20 000 soldater. det kan till å med göra så vissa går med motstånds männen.

men får klura på hur man kan lösa att utan att skicka ner masssa soldater i onödan efter en god natts sömn


   
SvaraCitera

Tycker att det är rätt bra, även om det ju hade varit oändligt mycket smartare att ge afghanerna fortsatt stöd efter sovjets reträtt.


   
SvaraCitera