Aviseringar
Rensa alla

USAs enda utväg är att gå ur konkurs


Ämnesstartare

http://www.e24.se/samhallsekonomi/varlden/artikel_1005615.e24

Är det verkligen så illa? [shake][rolleyes]
Image


   
Citera

Kan ett helt land gå i konkurs? [tard]


   
SvaraCitera

mjölk:

Kan ett helt land gå i konkurs? [tard]

Självklart.


   
SvaraCitera

Hobzii:

Självklart.

illa, illa


   
SvaraCitera

ja det kan det och förhoppningsvis så är det usa ett av länderna som gör det. skulle bli mycket bra för resten av världen


   
SvaraCitera

Lol, där blev de ganska så ägda...


   
SvaraCitera

Kommer inte hända.


   
SvaraCitera

OF 5:

skulle bli mycket bra för resten av världen

Förklara varför [smile]


   
SvaraCitera

OF 5:

ja det kan det och förhoppningsvis så är det usa ett av länderna som gör det. skulle bli mycket bra för resten av världen

Du är vänster, eller hur [rolleyes]
Går USA i konkurs så följer fler länder efter. Sverige bland annat. Det är ju bara se hur det går då det blir finanskris i USA. Hela världen följer med.


   
SvaraCitera

mjölk:

Förklara varför [smile]

USA har är den sista nationen som ägnar sig åt korståg, sen är dom amerikaner nog dom mest tragiska människor som finns på norden

Blade Runner:

Du är vänster, eller hur [rolleyes]
Går USA i konkurs så följer fler länder efter. Sverige bland annat. Det är ju bara se hur det går då det blir finanskris i USA. Hela världen följer med.

nej då dör jag hellre. har bara ett allvarligt problem med amerikaner. och ja jag är mycket väl medveten om vad som tyvärr kommer inträffa om det nu inträffar.


   
SvaraCitera

Jag tror faktiskt inte heller att de klarar av situationen, det kommer bli värre, det kan mycket väl bli fråga om en slags konkurs. Men det är ju inte önskvärt.


   
SvaraCitera

OF 5:

nej då dör jag hellre.

Bra. Samma här.

OF 5:

har bara ett allvarligt problem med amerikaner.

Mindervärdeskomplex. Vanligt inom vänstern. Drabbar dock hederliga också.


   
SvaraCitera

Jag trodde du hade insett att politik inte är din starka sida mong...marfus[cool]


   
SvaraCitera

USA är ju bevisligen världens bästa land, de klarar sig [smile]


   
SvaraCitera

OF 5:

USA har är den sista nationen som ägnar sig åt korståg

Nähäe, du, det är bra mycket fler nationer som ägnar sig åt det (Iran, Israel och vissa faktioner av Palestina, exempelvis).

OF 5:

sen är dom amerikaner nog dom mest tragiska människor som finns på norden

Det är skillnad på amerikaner och amerikaner. Jag tror att USA har den minst homogena populationen av alla länder i världen.


   
SvaraCitera