Aviseringar
Rensa alla

USB minne


Ämnesstartare

Okej, jag är ganska lost när det gäller usb men har nu förstått att jag måste införskaffa mig ett innan min dator blir helt överfull (vilket den typ är) eller kraschar! Det gäller alltså mina bilder som jag inte vill bli utan och har letat runt och hittar inget bättre alternativ än ett Usb. (Om ni vet något bättre alternativ får ni gärna skriva det också)
Men iallafall nu återstår frågan, hur mycket minne behöver jag? Ni kan ju såklart inte veta hur mycket bilder jag har men skulle behöva något att gämföra med, tex ungefär hur många bilder det får plats på tex 4 eller 8 gb? Jag hittar nämligen bara sidor där de gämför mp3 filer och sådant..

Tack på förhand![smile]


   
Citera

itstimetorun:

bättre alternativ

Köp en extern hårddisk om du inte tänker ta med dig USB stickan när du lämnar hemmet.


   
SvaraCitera

Ett USB för att förhindra att din dator blir överfull verkar som en dålig idé

itstimetorun:

hur många bilder det får plats på tex 4 eller 8 gb?

Kvalitén på bilden varierar, mina bilder tar ungefär 3-4mb fast man kan komprimera dom så dom tar betydligt mindre plats.


   
SvaraCitera

Typ en sån här. http://www.webhallen.com/prod.php?id=105948

Har en liknande, hittar inte exakt samma som jag har.

itstimetorun:

ungefär hur många bilder det får plats på tex 4 eller 8 gb?

1 TB är lika mycket som 1000GB förresten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Köp en extern hårddisk om du inte tänker ta med dig USB stickan när du lämnar hemmet.

Om min laptop för det mesta vilar i sängen då?


   
SvaraCitera

alltså ifall din hårddisk är överfull har du väl ganska många bilder du vill rädda.

lika bra att köpa en billig usbhårddisk isåfall


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Om min laptop för det mesta vilar i sängen då?

Köp en extern hårddisk där du lägger in alla dina bilder och sådant du inte behöver dagligen, så när du är hemma så kopplar du bara in hårddisken.


   
SvaraCitera

itstimetorun:

Om min laptop för det mesta vilar i sängen då?

Den har en lång sladd, du kan ha den på nattygsbordet eller golvet. Och den är enkel att koppla ur om du så vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Köp en extern hårddisk där du lägger in alla dina bilder och sådant du inte behöver dagligen, så när du är hemma så kopplar du bara in hårddisken.

Speltidning:

Den har en lång sladd, du kan ha den på nattygsbordet eller golvet. Och den är enkel att koppla ur om du så vill.

Det får bli en sådan då. Thanks!


   
SvaraCitera