Aviseringar
Rensa alla

Usenet


Ämnesstartare

Ingen som kör Usenet här? Jag har ett konto hos astraweb, betalar 11$ i månaden, skulle aldrig kunna gå tillbaka till torrent. Använder SABnzbd+ som läsare, den packar upp alla mina TV-serier, sorterar dem och tar bort alla överflödiga filer. Tillsammans med en RSS-feed som automagiskt tankar ner alla TV-serier när de kommer är det oslagsbart!

Wiki


   
Citera

Screubs:

Ingen som kör Usenet här?

Förstår inte anledningen till varför man skulle vilja betala för det.
Är du rädd för att åka dit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill vara på den säkra sidan, så ja, lite. Men Usenet är så mycket smidigare än torrent, den främsta fördelen är att man inte behöver ladda upp för att hålla nån ratio, jag har ADSL också, så det blir lite kämpigt att hålla ratio. Man maxar alltid sin hastighet, även om man skulle ha 100 mbit lina. Jag tycker att 11$ i månaden är ett överkomligt pris för något så bra och smidigt. 🙂

Vill du testa finns det gratis trial i 2 dagar på Xennews.


   
SvaraCitera

Screubs:

att hålla ratio

Säger bara... TPB

Screubs:

Vill du testa finns det gratis trial i 2 dagar på Xennews.

Nejtack.. jag behöver verkligen inte bry mig om att åka dit längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahaha. Väldigt höga hastigheter och väldigt pålitligt på TPB du. Jag har kört torrentleech och swetv innan, där fanns allt man behövde. Dock gick jag över till Usenet i.o.m. IPRED. Var skeptisk till det först med, men det är över mina förväntningar. Men men, du kan inte övertygas antar jag.


   
SvaraCitera

Screubs:

Väldigt höga hastigheter och väldigt pålitligt på TPB du.

Det beror som sagt vad du drar för något. Vill du ha saker som är 2-3 år gamla så kan det ju vara svårt. Men nya grejor har absolut full hastighet om man har 10 eller 24mb bredband.

Screubs:

torrentleech

Helt okej det med. Lite konstiga releaser ibland.

Screubs:

Men men, du kan inte övertygas antar jag.

Faktiskt inte. Det är mot min princip att betala för en olaglig tjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Det beror som sagt vad du drar för något. Vill du ha saker som är 2-3 år gamla så kan det ju vara svårt. Men nya grejor har absolut full hastighet om man har 10 eller 24mb bredband.

Här kommer en fördel med Usenet, du får alltid ut maximal hastighet. Jag själv har haft problem att få full hastighet på TPB, alla är inte lika givmilda där som på t.ex. Torrentleech, där jag alltid får full hastighet.

sikkos:

Helt okej det med. Lite konstiga releaser ibland.

Jasså? Har inte jag märkt av. Tankar i och för sig mest serier och lite program.

sikkos:

Faktiskt inte. Det är mot min princip att betala för en olaglig tjänst.

Hehe, det tyckte jag med först. Själva Usenet är inte olagligt på något sätt, det fanns innan själva Internet. Men jag ångrar mig inte en sekund.


   
SvaraCitera

Screubs:

Jag själv har haft problem att få full hastighet på TPB

Beror som sagt på vad och när du tankar. De som använder TPB är oftast "up-to-date" med nya grejor. Då är det inga problem alls.

Screubs:

Själva Usenet är inte olagligt på något sätt

Usenets servrar lär vara rätt olagliga, jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Usenets servrar lär vara rätt olagliga, jo.

Ja, det finns upphovsrättsskyddat material på en del av servrarna. Jag menade att diskussionsnätverk Usenet inte är olagligt på något sätt. Från början var det som ett forum, sen kom det på att man kunde lägga in andra filer där också.


   
SvaraCitera

Screubs:

Usenet inte är olagligt på något sätt.

Jo? De du betalar till ger dig tillgång till deras servrar eller till de servrarna som de har samarbete med. Där det finns skyddat material på. Dvs ett nätverk av olagliga servrar och deras ägare. Det är det du betalar för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...

Nej. MSN är heller inte olagligt, men det kan användas till att sprida olagliga filer med (ytterst dålig jämförelse, men iaf). I Usenet är detta dominerande, men Usenet används fortfarande på lagligt vis.

T.ex. Jag är betatestare för det svenska Windows 7, där har vi en diskussionsgrupp på Usenet. Inget olagligt i det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera