Aviseringar
Rensa alla

Utan att spänna?


Ämnesstartare

Hej jag är 14 år och har haft magrutor typ ända sen jag va 11 :S Asså jag vill veta kan man få magrutor utan att spänna magen? Asså när jag inte spänner har jag 2 och när jag spänner har jag 4 , och när jag gör typ en situp eller armhävning har jag 6 :S varför är det så?


   
Citera
Ämnesetiketter

[smile]


   
SvaraCitera

Vart är nu min Idiot till svenska ordbok...


   
SvaraCitera

Sparris
(säg det på skånska)


   
SvaraCitera

knorrisän:

Hej jag är 14 år och har haft magrutor typ ända sen jag va 11 :S Asså jag vill veta kan man få magrutor utan att spänna magen?

Ja, genom att vara spinkig, jag hade rutor på den tiden jag var smal som en pinne.


   
SvaraCitera

knorrisän:

Asså jag vill veta kan man få magrutor utan att spänna magen?

Ja, bort med mer fett bara, och skaffa större magmuskler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina syns även om jag inte spänner dem så jag antar att det går....


   
SvaraCitera
Hando

SpännarN^
Men tränar du dem tillräckligt mycket så behöver du inte spänna dem har jag för mig [no-no]


   
SvaraCitera

1. Du är spinkig och saknar underhudsfett vilket man normalt ska ha. Så ät lite mera mat!
2. Man har normalt inte magmusklet som syns hela tiden om man inte spänner dom. Det är inte naturligt.
3. Om du ska träna (vilket du INTE borde göra nu pgs din unga ålder) så ska du träna HELA kroppen och aldrig endast en muskelgrupp. Då kommer du se ut som en idiot. Det kallar jag för Disco-gyma. Folk som endast tränar mage och armar. Dom har inga muskler på övriga kroppen och ser ut som RIKTIGA idioter. hahaha


   
SvaraCitera

MikaelH:

vilket du INTE borde göra nu pgs din unga ålder

Haha men snälla [party]


   
SvaraCitera

knorrisän:

Hej jag är 14 år och har haft magrutor typ ända sen jag va 11 :S Asså jag vill veta kan man få magrutor utan att spänna magen? Asså när jag inte spänner har jag 2 och när jag spänner har jag 4 , och när jag gör typ en situp eller armhävning har jag 6 :S varför är det så?

jag kan inte se om du är seriös eller inte


   
SvaraCitera

majkie2:

Haha men snälla

Men snälla vadå? Vad vet DU om träning egentligen? Är man 14 år är man bara ett barn och hans kropp växer fortfarande. Om man börjar träna för tidigt kan man få stora problem.

Jag har tränat många år och har en PT som ständigt vakar över mig så jag inte gör illa mig. Den PTn är min storebror som har sådan utbildning. Jobbar dock som banktjänsteman men har träning som en stor hobby.
http://www.safe-education.se/


   
SvaraCitera

MikaelH:

Men snälla vadå? Vad vet DU om träning egentligen?

Haha, try me [party]

MikaelH:

Om man börjar träna för tidigt kan man få stora problem.

Källa?

Jag började träna tungt när jag var 12, har inga problem överhuvudtaget.
Tränar man rätt och sköter kosten och vilan så finns det bara fördelar med att träna när man är 14 år.

På mitt gym finns det många unga, 14-15, som tränar styrkelyft och tyngdlyftning TUNGT, och dom tävlar i det.
Dom har inga problem överhuvudtaget. Dom har tränat folk i den åldern i många år.


   
SvaraCitera

majkie2:

Källa?

Jag började träna tungt när jag var 12, har inga problem överhuvudtaget.

Källan kommer från människor som jobbar med det här ämnet. -.-
Ja okej, då hade du tur då. Alla kroppar fungerar olika och dom flesta får oftast problem längre fram om man tränar för ung. Kanske därför det oftast är åldergräns på många gym.
Många som tränar tungt för ung stannar oftast i växten.


   
SvaraCitera

MikaelH:

Källan kommer från människor som jobbar med det här ämnet. -.-

Men det kommer inte ifrån dokumenterade fall där någonting faktiskt har hänt.

MikaelH:

Många som tränar tungt för ung stannar oftast i växten.

Det trodde man för 10 år sedan ungefär. Man stannar inte i växten av korrekt utförd styrketräning, punkt slut. Möjligtvis att man bromsar den.

MikaelH:

Ja okej, då hade du tur då.

Eller så tränade jag rätt och skötte vilan och kosten.


   
SvaraCitera