Aviseringar
Rensa alla

Utan mirakel – inget bidrag



   
Citera
Ämnesstartare

Slopa statliga bidrag till "livsåskådningssamfund". Skattebetalarna ska inte finansiera exempelvis evangeliska frikyrkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte riktigt varför staten skall finansiera deras hobby (om det inte är ex. ungdomsgrejer efter skoltid). Religion hör inte hemma i ett modernt samhälle anser jag, men de som vill syssla med det får göra det för sina egna pengar precis som jag får betala för min hobby.


   
SvaraCitera

Bidrag borde endast gå till de som har haft otur, I dagens samhälle går massor av bidrag till personer med stora tillgångar som bönder, banker, religonväsen, byggnad industri och tillverkningsindustri.

Politik handlar om att ge personer gratis saker för att vinna röster. Det finns säkert starka lobbister från bl.a.. Saudiarabien.

Tack för en intressant artikel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som är mest ironiskt är att dessa bidrag går till de svenska imamer som sprider homofobi och rasism. (ja, det finns dokumenterat. Flera av sverige mest framträdande imamer anser ex. att kvinnor bör ha sex på mäns begäran).

Det går till sekter, som till exempelvis Jehovas Vittnen. (ja, det finns belägg för att jehovas vittnens syn knappast är förenlig med MR)

Det går till människor som indoktrinerar sina barn och begår övergrepp mot barnen, exempelvis i form av omskärelse, som religiösa får utföra på sina barn för att de är religiösa. 

Är det verkligen någon här som tror att majoriteten av alla muslimska organisationer i sverige, samt jehovas vittnen och dylikt, har värderingar som är förenliga med demokrati och mänskliga rättigheter?

Det låter lite som att ''Det finns inget bevis för att Jimmie Åkesson är en rasist. Han har aldrig sagt det och han säger att han inte är det. Alltså är han inte rasist!''

MEN.. nu vill vi inte ge bidrag till humanister, DÄRFÖR ATT, dom inte tror på något gudomligt.

Ibland känns det som att det intressanta är inte om vad man tror på, vad man sprider för information, eller hur många man är, utan hurvida man tror på gud eller inte.


   
SvaraCitera