Aviseringar
Rensa alla

utåt stående födelsemärke efter solarium? 😮


Ämnesstartare

Jag har blå ögon, rödbrunt hår och brukar bränna mig i solen ganska ofta, men blir ändå brun oftast.

I år har jag varit och solat solarium 3 gånger. Innan det 1 gång, men det var nå år sen. Alla gånger 7 minuter. Jag solade senast i måndags. Nu märkte jag att mitt födelsemärke på ryggen (som jag alltid haft) har som nästan svällt upp. Är skiträdd. Man kan inte få cancer för en gång va? För innan har jag inte märkt nå, och har inte blivit nå röd efter solarium. Bara lite lätt brun.


   
Citera

novemberbarn:

Man kan inte få cancer för en gång va?

alltså..... det utvecklas ju. så om man ser en förändring som inte ser normal ut ska man kolla upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

alltså..... det utvecklas ju. så om man ser en förändring som inte ser normal ut ska man kolla upp.

Har haft nå utslag också, fast de har försvunnit! Såg ut som myggbett typ. Satt i små samlingar typ. På magen och axeln 😛 Men de behöver inte höra till solningen, hade nog bara solat 1 gång i år när jag hade det.


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Har haft nå utslag också, fast de har försvunnit! Såg ut som myggbett typ. Satt i små samlingar typ. På magen och axeln 😛 Men de behöver inte höra till solningen, hade nog bara solat 1 gång i år när jag hade det.

ok?
men om ett födelsemärke förändras så det ser misstänkt/weird ut (vilket jag antar att ditt gör eftersom du gjorde en tråd omdet) så bör du besöka vårdcentral


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

så bör du besöka vårdcentral

Men det vågar jag inte, får inte sola för mamma [chocked]


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Men det vågar jag inte, får inte sola för mamma

Tror inte du behöver hennes tillåtelse för det ;0 Bara ta reda på vart den ligger å gå dit å fråga om någon kan ta en snabb titt[y]


   
SvaraCitera

novemberbarn:

solat solarium

sola solarium är att leka med döden[no-no] nu kmr du dö inom 36 timmar[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

nu kmr du dö inom 36 timmar

[y]


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Men det vågar jag inte

Okej, men sluta gnäll då och utveckla cancer utan att göra nåt åt det.


   
SvaraCitera

Har hört att man ska kolla upp utåtstående födelsemärke. Ingen aning varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Okej, men sluta gnäll då och utveckla cancer utan att göra nåt åt det.

Tror inte det är cancer precis... Men fick typ panik när jag såg det. Haha, men är inte så stor risk 😉


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Tror inte det är cancer precis... Men fick typ panik när jag såg det. Haha, men är inte så stor risk 😉

Kolla upp det ändå, dra dit vårdcentralen. Hon behöver inte ens veta att du har varit där.


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Tror inte det är cancer precis.

nej men det KAN UTVECKLAS TILL. därför kan dom kolla på den redan nu och göra en bedömning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Hon behöver inte ens veta att du har varit där.

Mmen jag är under 18 🙂

Men vad ska man säga då, och vad gör de där? 🙂 Nån som vet? 😛


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Men vad ska man säga då

"Hej jag har fått ett konstigt födelsemärke efter att jag solat."

novemberbarn:

ch vad gör de där?

Tittar. Petar lite också kanske och berättar huruvida det är farligt eller ej.


   
SvaraCitera