Aviseringar
Rensa alla

Utbilda mig, gör jag rätt?


Ämnesstartare

Jag funderar på att plugga något riktigt bra nu

Någon bra linje, som ger en kraftig utbildning.
Men de hela avögr också om man är mogen för de
Kommer jag att "bajsa" på mig liksom.
Om ni förstår vad jag menar.

Ja, hur ska ja göra..

Jag anar att arbetaär bäst att göra, så man komemri n i olika roller. Men det är sannerligen svårt att få jobb idag


   
Citera

utbilda dig i något brist yrke så får du jobb [party]


   
SvaraCitera

Du gör troligtvis rätt, har själv börjat plugga igen då det är jävligt svårt att få ett ordentligt jobb om man inte har rätt utbildning, speciellt i dagens läge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välj nått du känner dig genuint intresserad utav, gör den utbildning. Tjing tjong, du har en fullständig utbildning som är värd otroligt mycket!

Sen, om du orkar, kan du alltid vidareutbilda dig.

Här är ett tips:
Sånt folk ej kan tillhandahålla/tillverka själva, brukar det oftast finnas jobb inom.

Spetsutbildning kan vara bra, dock får du fan lägga manken till ifall du ska bli nått.


   
SvaraCitera

är egenlitgen inte så mkt svårare än gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

utbilda dig i något brist yrke så får du jobb

det dummaste man kan göra! efter 5 år har arbetsmarknaden svängt och du sitter med en oatraktivutbildning till ett jobb du inte är intresserad av.


   
SvaraCitera

Matt3:

det dummaste man kan göra! efter 5 år har arbetsmarknaden svängt och du sitter med en oatraktivutbildning till ett jobb du inte är intresserad av.

hur kan det vara dumt att utbilda sig till något som det behövs folk till? då har du ju garanterat jobb när du är klar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KristalleN:

hur kan det vara dumt att utbilda sig till något som det behövs folk till? då har du ju garanterat jobb när du är klar

jag svarade ju på det i förra inlägget. arbetsmarknaden svänger hela tiden. det går inte att förutspå framtiden i detalj så säkert att man ska hänga upp halva sin vakna tid på (vilket jobbet typ är). och vill du verkligen göra något halva din vakna tid i över 45 år som du inte tycker är det minsta kul? det är väl upp till dig, men jag vill det iaf inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen att utbilda sig till konstnär eller något annat "flummigt" är väl kanske inte det bäsa, men man kan väl välja vad man vill inom rimliga gränser om man nu tycker som jag.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera