Aviseringar
Rensa alla

Utbildning efter ort eller Ort efter utbildning?


Ämnesstartare

köttfärssås:

Vet ej/Lika mycket (Du röstade på detta alternativ)

Vill helst flytta till Göteborg eftersom jag vill till en större stad och det ligger lagom nära min hemstad (Lidköping), så då kan jag ändå träffa familj och vänner ofta. Men samtidigt beror det på vart jag kommer in på en utbildning, vill helst gå socionomprogrammet så flyttar väl dit jag kommer in förmodligen. Eller jag vet inte. Svårt. =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Nä, bibliotekarie. Men det verkade inte vara så vettigt att utbilda sig till det och Borås är nog ett väldigt hemskt ställe att bo på [mad] Fy.

Ah, okey. Ja, usch och fy.

Bort från bästkusten, nu förstår jag inte??

Glömde tillägga att jag skulle kunna tänka mig att flytta när man kommer upp i högre nivå i utbildningen; forskarnivå - om det skulle vara nödvändigt. Men det är det inte, så skitsamma.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Ort efter Utbildning (Du röstade på detta alternativ)

Prioriterar min utbildning högst. Men kommer antagligen aldrig att söka till en utbildning som ligger högre upp än Gävle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Vet ej/Lika mycket (Du röstade på detta alternativ)

bort från sverige. bort bort bort, men vart beror på vilken utbildning jag väljer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

bort från sverige. bort bort bort, men vart beror på vilken utbildning jag väljer.

Varför bort från Sverige? Vad har du tänkt dig för utbildning? q


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Bort från bästkusten, nu förstår jag inte??

Hade du bott på Orust i 16 år så hade du förstått [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Hade du bott på Orust i 16 år så hade du förstått [cry]

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Varför bort från Sverige? Vad har du tänkt dig för utbildning?

internationalisten inom mig kräver att jag utnyttjar de möjligheter som finns.

men, öh, främst att jag inte vill fastna någonstans. min släkt är för tillfället spridd över tre kontinenter och det har gått bra för dem, så varför inte bara åka och se något utöver det man är van vid.

jag vill helst studera kulturantropologi, men mina preferenser skiftar väldigt ofta. var jag väljer att studera beror på vad jag vill studera, som nämnt, men det blir nog inom eu på grund av de ekonomiska fördelarna.

passaro:

q

q


   
SvaraCitera
smisk

köttfärssås:

Vet ej/Lika mycket (Du röstade på detta alternativ)

Klart båda spelar in, men då jag inte har någon aning om vad jag vill plugga spelar det väl inte lika stor roll som orten, men man ska ju trivas med båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

men, öh, främst att jag inte vill fastna någonstans. min släkt är för tillfället spridd över tre kontinenter och det har gått bra för dem, så varför inte bara åka och se något utöver det man är van vid.

Ah, okey. Intressant.

Funderar själv på att läsa en termin utomlands. Var vet jag inte, men Rom hade varit fint.

iosib:

kulturantropologi

Oh, intressant!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Funderar själv på att läsa en termin utomlands. Var vet jag inte, men Rom hade varit fint.

något särskilt bra/trevligt universitet eller är det mer staden i sig som lockar?

passaro:

Oh, intressant!

ja, tror så. jag är för intresserad av så många olika inriktningar inom humaniora att det hade känts hämmande att begränsa sig till en specifik sådan. kulturantropologi verkar underbart allomfattande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

något särskilt bra/trevligt universitet eller är det mer staden i sig som lockar?

Staden och landet.

Dess historiska arv, museerna, kulturen, deras fotbollskultur osv. Sedan måste man ju bara älska Berlusconi, bara en sådan sak.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Dess historiska arv, museerna, kulturen, deras fotbollskultur osv.

just det ja, glömde att du är historiebög......

själv funderar jag på edinburgh för tillfället, men så är jag också mer förtjust i öl än fina läderskor och brunbrända killar. [wink]

Dold text: usch, skämt om fjollighet är så gjort.

passaro:

Sedan måste man ju bara älska Berlusconi, bara en sådan sak. [cool]

absolut. ingen har sådan fuck the police-attityd som honom.

bokstavligt talat, då. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

just det ja, glömde att du är historiebög......

[wink]

iosib:

edinburgh

Trevligt. Utbildningen är "gratis" där, om jag inte missminner mig.

iosib:

bokstavligt talat, då. [love]

Hahah.[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Trevligt. Utbildningen är "gratis" där, om jag inte missminner mig.

japp, vilket känns skönt med tanke på att jag troligtvis inte kommer att tjäna på den utbildningen rent ekonomiskt.


   
SvaraCitera