Aviseringar
Rensa alla

Utbildning utan gymnasium?


Ämnesstartare

Hej, jag går i 8:an nu och funderar mycket på gymnasiet jag har sedan jag va liten vetat att jag vill jobba med djur och tänkte då gå utbildningen "djurvårdare" så jag kollade upp gymnasiet och några andra kompisar ska gå lantbruk där. Men nu på senaste tiden så har jag bara hört dåliga saker om skolan dem har inga djur kvar, det var elaka / skötte inte djuren, lärarna va dåliga osv men jag tror dem har kor kvar men är inte säker. Men jag vill inte gå på en skola där dem missköter djuren. Och till problemet då det finns inget annat gymnasium i närheten som jag kan gå på så tänkte om jag struntar i att gå gymnasium kan jag då hoppa på en utbildning sen asså att jag börjar plugga eller måste jag gått på något gymnasium? Tack i förhand 🙂


   
Citera
Berit

Det beror på utbildningens krav med du lär få svårare att få jobb eftersom du vill ha gymnasiepoängen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:
Det beror på utbildningens krav med du lär få svårare att få jobb eftersom du vill ha gymnasiepoängen

Jag tänkte om det går att komma in på utbildningen utan att ha gått gymnasium ?


   
SvaraCitera

du kan ju ta studielån och flytta närmare de gymnasiet du vill gå på. Det gjorde min mamma iaf och några andra jag känner. Dock vet jag inte om hur lätt det är för dig att få jobb då men aja.


   
SvaraCitera
Berit

Ajdan01:

Jag tänkte om det går att komma in på utbildningen utan att ha gått gymnasium ?

Berit: Det beror på utbildningens krav


   
SvaraCitera
mens
 mens

Vad är det för utbildning som tar in en baserat på endast högstadiebetyg? Anmäl sedan skolorna du har hört behandlar djuren illa till länsstyrelsen.


   
SvaraCitera

Gå Nytorp 


   
SvaraCitera

Det finns en bra lantbruksskola i Dalarna trakten, där jobbade min morfar, bästa gymnasiet, skall gå där.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Internatskola


   
SvaraCitera
Exner

sluk:
Internatskola


   
SvaraCitera

"autodidaktisera" dig och skapa egen firma för djuren i fråga, ams kan nog inte med att neka ett välgörenhetsprojekt av det slaget stöd till start av näringsverksamhet.   


   
SvaraCitera