Aviseringar
Rensa alla

Utbytesstudent, behöver råd


Ämnesstartare

Hejsan!

Kort presentation eftersom jag är ny (inte accountet, men inte använt det): Kille på 17 år, andra året på sam-programmet i gymnasiet.

Jag var borta ett par veckor i England som utbytesstudent för ett tag sen, och nu har jag fått en till mig. Alltså bodde jag hos samma persons familj som nu är här.

Lång historia kort: Jag är galen i henne. Hon har pojkvän. Hon sticker tillbaka till England om två veckor.

Dock hade vi häromkvällen en fint stund då det inte var så bra med hennes pojkvän (det är bra nu dock). Hon mådde dåligt och grät, jag kort sagt stöttade henne i mina armar (inget mer än så).

Så här är jag. Borde jag prata med henne eller ej och säga hur jag känner? För det här tär på mig, ordentligt.

Vissa saker är utelämnade (dock inget som är särskilt viktigt för just situationen) eftersom jag är paranoid att någon ska känna igen mig.

Vill gärna ha hjälp, skriv i tråden eller lämna ett PM, do as you please.


   
Citera

om hon sticker tillbaka till england och ni aldrig mer ses annars.. klart du ska säga det [crazy] inget att förlora


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

om hon sticker tillbaka till england och ni aldrig mer ses annars.. klart du ska säga det inget att förlora

Hmm. Jag blev riktigt bra kompis med fler än henne där borta, och funderar på att åka över och träffa alla i sommar.


   
SvaraCitera

domung:

Hmm. Jag blev riktigt bra kompis med fler än henne där borta, och funderar på att åka över och träffa alla i sommar.

okej... ja det är väll om du vill låta det vila pga att hon har pojkvän och så.. men är väll inget fel direkt att uttrycka dem nu?


   
SvaraCitera

domung:

Hmm. Jag blev riktigt bra kompis med fler än henne där borta, och funderar på att åka över och träffa alla i sommar.

Gör det inte, väck inte upp en massa känslor om du inte tror att ni kommer kunna vara tillsammans efter sommaren. Eller ens under sommaren. Glöm henne och lev ditt liv här...

Tror jag.


   
SvaraCitera

honolulu:

Glöm henne och lev ditt liv här...

fan va tråkigt realistisk [sad]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

fan va tråkigt realistisk [sad]

Ska jag säga MM MEN ÅK TILL HENNE KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT I DENNA underbara äckliga cpvärld ok?? åk dit o KÄRA NER DIG SOM FAN, pojkvän i bilden or not, låt henne kära ner sig, ha picknik i parken, kramas i solnedgången, pussas i regnet.. sen när du ska åka tillbaka?? aa då är alla de känslorna du hade för henne borta och du kan komma tbx hit som om inget har hänt. du kommer inte ha en klump i magen hela vägen hem och flera veckor framöver. eller så mår du dåligt lite men UMGÅS ME FOLK SÅ KOMMER DU GLÖMMA snart!!!!!!

Ja, det kan jag iofs säga. Om han tycker att det är värt det. Life's too short, yada yada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

okej... ja det är väll om du vill låta det vila pga att hon har pojkvän och så.. men är väll inget fel direkt att uttrycka dem nu?

Okej, let's say att jag ska berätta för henne. När gör jag det? Nu på en gång och riskera att resten av två veckorna blir otroligt pinsamma (hon är med mig hela tiden, i skolan osv), eller i slutet och risken blir då att hon inte hinner tänka igenom det riktigt?

honolulu:

Gör det inte, väck inte upp en massa känslor om du inte tror att ni kommer kunna vara tillsammans efter sommaren. Eller ens under sommaren. Glöm henne och lev ditt liv här...

Låter jobbigt vettigt.


   
SvaraCitera

"What happens in sweden stays in sweden" är en bra mening att inleda sexet med Image


   
SvaraCitera

honolulu:

Ja, det kan jag iofs säga. Om han tycker att det är värt det. Life's too short, yada yada.

[love]

domung:

Okej, let's say att jag ska berätta för henne. När gör jag det? Nu på en gång och riskera att resten av två veckorna blir otroligt pinsamma (hon är med mig hela tiden, i skolan osv), eller i slutet och risken blir då att hon inte hinner tänka igenom det riktigt?

kom på att distans är åt helvete.. don't do it [crazy]

honululu din jävel


   
SvaraCitera

Lounge fact:

honululu din jävel

ja, det är jag det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

kom på att distans är åt helvete.. don't do it

Jo alltså, starta förhållande skulle inte fungera. Det hade jag inte tänkt heller. Dock tror jag på ödet (om man hjälper det på traven), och jag skulle kanske kunna så ett frö i skallen på henne om ni förstår vad jag menar...


   
SvaraCitera

domung:

Jo alltså, starta förhållande skulle inte fungera. Det hade jag inte tänkt heller. Dock tror jag på ödet (om man hjälper det på traven), och jag skulle kanske kunna så ett frö i skallen på henne om ni förstår vad jag menar...

ja men kommer fortf bli år av lidande innan ni med icke trolighet hittar rätt


   
SvaraCitera

troligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ja men kommer fortf bli år av lidande innan ni med icke trolighet hittar rätt

Vad är ett par år av lidande jämfört med många års lycka? Lite långsökt kanske, men du förstår min poäng.


   
SvaraCitera