Forumet - utebliven mens?

utebliven mens?

1984 0 27
Nu är det såhär att min mens är en 9 dagar försenad.. ´
Jag och min pojkvän har alltid oskyddat sex, vet inte varför?
Förra helgen (alltså den 28:e) Började jag få ömma bröstvårtor, vilket jag fortfarande har.. Och någon dag senare fick jag ömma bröst oxå.. Detta har hållt på i mer än en vecka nuh ju.. Jag är ovanligt trött, har mensvärk, är illamående ibland (inbillning?).. Har inga tecken på mens än heller.. finns det risk till att jag har blivit gravid?
Vet att dom flesta här kommer säga, köp ett jävla graviditetstest och blablabla.. Men har inte pengar till det. Och har heller inte pengar till att åka in till mödravårdcentralen.. Vill lixx bara fråga om det finns någon som känner igen sej?<3
Kram Linda[smile]

Spana också in:

trötthet och ömma bröst är graviditetestecken... ja med ganska stor sannolikhet kna du vara gravid det är det som oskyddat sex kan leda till, illamåendet brukar komma från ca v.5 i graviditeten ibland tidigar, ibland senare ibland inte alls...
utebliven mens kan bero på stress eller att man psykar sig själv i tron om att man är gravid och blir lite lagom härligt skengravid... bäst är naturligtvis att göra ett test och få veta hur det ligger till och så kan man ta ställning till hur man ska gå vidare med saken sedan...
TheSimpleOne:

Började jag få ömma bröstvårtor, vilket jag fortfarande har.. Och någon dag senare fick jag ömma bröst oxå..

Hej hej, jag fick precis reda på att jag är gravid. jag hade/har samma symtom som du. Ont i brösten m.m. mår iof inte speciellt illa, bara ibland på kvällar. Gå till UM och gör ett grav. test, de e gratis. Lycka till! [smile]
you0are0mine:

Hej hej, jag fick precis reda på att jag är gravid. jag hade/har samma symtom som du. Ont i brösten m.m. mår iof inte speciellt illa, bara ibland på kvällar. Gå till UM och gör ett grav. test, de e gratis. Lycka till!

Hej :) Tack för svaret.. Äntligen någon som är seriös (:
Hur många dagar väntade du innan du tog testet? Asså om man räknar från den dagen din mens var beräknad att komma?