Aviseringar
Rensa alla

Utebliven mens 6 veckor...gravid?!


Jag har råkat ut för något liknande (med undantag av att jag inte knaprar piller). Första gången hade jag oskyddat sex (inga moralkakor, jag trodde att han hade kondom) så blev jag nojig och började tänka att jag kanske var gravid. Men UM hade sommarstängt och jag hade inte råd att köpa ett test så det var bara att gå och noja vidare. Ingen mens under de 7 veckor jag gick och väntade på att få komma till UM. Testet var negativt och det röda äckliga passade plötsligt på att komma bara några dagar senare.

Nu i höstas försvann det röda äckliga igen och jag hade gått mensfri i 4 månader (YAY!). Återigen började jag undra för jag hade festat under sommaren med ett gäng killar och hade en fet blackout. Vad som kunde ha hänt under den blackouten visste ingen. Så jag testade igen. Negativt och vips så kom det röda äckliga tillbaka.

Sensmoralen av detta är att oro gör saken värre. Oroar man sig för att man är gravid så kommer mensen definitivt inte. Så det bästa man kan göra är att testa sig.

isola:

Dumma människor borde inte få ha sex övht då det finns en risk att de förökar sig. [mad][mad]

xD Bästa som sagts på länge.


   
SvaraCitera

MEN TESTA DIG BARA!

Dumma fruntimmer! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Dumma fruntimmer![sad]

[no-no]


   
SvaraCitera

Testa dig, så slipper du oroa dig och spekulera i onödan. Kroppar är inte helt pålitliga, dom kan göra lite som dom vill ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men ta och testa dig då

Antagligen så beror detta på din låga vikt, och du borde försöka lägga på dig tills ditt BMI ligger på iallafall 18...
Men för säkerhets skull: Gör ett test! Om det är positivt så vet du iallafall at du är gravid och har tid tt fundera över vad du ska göra. Det är ju inte för sent för abort än ^^


   
SvaraCitera

Bananteolog:

Antagligen så beror detta på din låga vikt

Låter mer rimligt...


   
SvaraCitera

hur länge har du ätit minipiller?


   
SvaraCitera