Aviseringar
Rensa alla

utebliven mens med p piller


Ämnesstartare

Halli hallå. Är inne på de dagarna i min "p-piller-karta" där jag ska få min mens. Den är just nu två dagar sen (och jag känner inga symptom på att jag kommer få den som jag annars brukar få. Exempelvis lite ont i magen, flytningar och sådär) och igårkväll så hade jag en halv-härlig upplevelse där jag spydde 8 gånger i sträck. Och som en liten side-note så har mina bröst också vuxit. Jag anar det värsta, eftersom jag har läst om andra som har haft utebliven mens men inte varit gravida, men då har de inte spytt. Kan också meddela att jag inte har så känslig mage, har inte haft magsjukan sedan jag var typ 6 år gammal. Och jag har inte heller varit i kontakt med någon som haft magsjukan heller. Att söka vård hos ungdomssmottagningen känns självklart, men har någon varit med om något liknande? Bör jag oroa mig?


   
Citera

Jag är ingen expert, men för mig så brukar jag få min mens när jag ungefär är i mitten av raden med sockerpiller. Vet inte hur det är för andra dock. Försök att inte tänka på det för mycket, att du är spänd kan göra att mensen kommer senare, det är något som jag själv har varit med om jätte många gånger. Sen så vet du väll att du måste ta ett nytt p-piller om du skulle kräkas/ha diarré tätt inpå som du tog ditt piller? Det kommer säkert lösa sig, p-piller är ett av de säkraste skydden så länge som du tar dem i tid! därför är minipiller inte det bästa alternativet kanske, för om du inte tar dem på det exakta klockslaget så är skyddet inte lika säkert. Det jag skriver är grundat på mina erfarenheter, du borde kanske kolla upp saken med ungdomsmottagningen, det är alltid skönast att vara helt säker! Lycka till! Glad


   
SvaraCitera