Aviseringar
Rensa alla

Uteblivet svar på klamydiaprov


Ämnesstartare

Hej ni,

jag köpte ett klamyidatest för kr 298 (ett sådant här man skickar in) då tiden på ungdomsmottagningen jag fick var för långt fram för mitt tålamod. Jag köpte detta prov 4/10 (alltså för tre dagar sedan) och IDAG fick jag svaret "Inget analyssvar kan ges.

Orsaken till detta är:

”På grund av tekniskt missöde kan inte ditt prov analyseras.”

Du får ett nytt gratis provtagningspaket hemskickat till dig genom att klicka på knappen nedan. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta oss."

Visst, tack, gött att jag får ett gratis prov men de utlovar svar på 24 timmar efter de mottagit det och detta har ju både dragit över på tiden samt inte ger något svar. Är det jag som gjort testet "fel" eller är det deras maskiner eller vad det än är de använders fel?

Då jag bor hemma så känns det inte så jävla roligt att få hem ett klamydiatest på posten, men nu har jag ju ändå beställt hem det där gratis testet i och med att... jag behöver testa mig. Men nu måste jag vänta två jävla dagar till.

Skall jag skriva ett argt mejl och fråga vad fan som är på gång eller skall jag vara passivt aggressiv och vänta på det där jävla testet? Känns så jävla ogött att göra om hela proceduren då jag nu gått och väntat på svaret och nu måste jag vänta igen. Detta är också jävligt jobbigt för mig i och med att jag är rädd för sjukdomar samt infektioner vilket leder till att jag blir kaosig och tar till vissa sämre sätt för att lugna mig (nej tar'e lugnt ingen alkohol).

VAD GÖRA?
VEM SKA TA ANSVAR FÖR DET HÄR NU DÅ? *Magnus Betnér-referens*


   
Citera
Ämnesstartare

genus:

Skall jag skriva ett argt mejl och fråga vad fan som är på gång

Tycker du vackert ska vänta, men också skriva ett mejl eller ringa, inte nödvändigtvis för att skälla ut dem, utan för att uppmärksamma ett eventuellt problem.


   
SvaraCitera

Trist. Vänta på ditt nya prov och hoppas på bättre resultat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir väl det jag får göra. [cry][cry][cry][cry]

orka att jag typ förstör för en annans sexliv i och med detta. Fast ja, han jag var med sa att han var ren (i och för sig hade vi ytterst lite oskyddat sex) och sen kom han med att han visst hade haft sex med någon oskyddat "ja men hon sa att hon var testad så!". Dessa människor alltså [cool]


   
SvaraCitera
zIGGE

Det Nachac skriver, såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det lugnt. Och stick till ungdomsmottagningen. Det är bättre det än home-tests.

Såna där hemtest tar bara urinprov, och testar således inte efter klamydia som kan finnas på andra ställen i kroppen. Typ svalg, anal, och det funkar inte särskilt bra om du är tjej heller 😛

Jag vet inte vilket kön du är eller vilka sexuella äventyr du varit med om. Men jag utesluter inget. Bättre du lallar väg till närmaste ungdomsmottagning och gör en gedigen genomgång. Testa dig gärna för annat då också.

Mvh

Moralkärringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, tar inte urinprov. Är av kvinnlig anatomi.
Har skola till precis när ungdomsmottagningens drop-in stänger, tyvärr. Finns nämligen bara EN dag i veckan för drop in...

Får pallra mig iväg någon gång och testa mig för typ ALLT. Någon gång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvinnliga klamydiahemtest är stickprov!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antagligen har det väl blivit fel med testet, att du när du gnuggade runt den inte fick upp ngt, eller om du råkat snudda den på något annat så att det blir knas. Eller så har de av någon konstig anledning inte kunnat läsa av det eller råkat klanta sig. Tycker det är schysst att du får ett nytt gratis iaf. Men förstår att du är otålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skickade dem ett mejl nyss, har nämligen inte fått svar från testet jag skickade in i tisdags heller

"Hej!

Jag heter ()och köpte förra tisdagen (4 oktober) ett klamydiatest för kvinnor (av RFSU) på Medstop för ungefär 300kr. Jag fick vänta till fredagen (7 oktober) för svar från er hemsida, vilket inte var ett svar utan det talade om att det hade skett ett tekniskt missöde och att jag skulle få ett nytt gratis test. För det första är jag missnöjd med att jag fortfarande var tvungen att betala för testet som skulle ge mig svar inom 24 timmar vilket det inte ens gav svar om jag har klamydia eller inte utan bara att det skett ett tekniskt missöde. För det andra så skickade jag in mina uppgifter och fick ett nytt gratis test på tisdagen den 11 oktober, och skickade in det innan posten blev hämtad. Nu har det stått " DNA från ditt prov analyseras." och att det är på analyssteg 2, och idag är det torsdagen den 13 och jag har ännu inte fått svar.

Jag vet inte riktigt om jag skall vända mig till er eller till RFSU som produkten är gjord av, men jag vill framföra att jag känner ett stort missnöje med eran tjänst och undrar vad det är som kan ha gått fel.

Min personliga analyskod är ~~~~~

Tack på förhand!"

jag blir så suuuuuuuuur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Trist. Vänta på ditt nya prov och hoppas på bättre resultat!

+ skydda dig always pga sjukdomar och bebisar är inte fresh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, skall bli så i framtiden men han jag var med ljög om att han var testad och ren. Skön kille [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yaaay hade klamydia
yaaay förstör för den jag senaste var med då den antagligen blivit smittad av mig
yaaay bli lurad av "vän" man åker tåg till och övernattar och sexar lite och sedan avbryter som påstått sig vara testad och ren
yaaay mitt liv suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick min medicin idag! Dock efter massa slit, ringde runt till tre ställen tills jag fick åka till jourmottagningen för att få ett recept som skrevs ut på apoteket på sjukhuset, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Såna där hemtest tar bara urinprov, och testar således inte efter klamydia som kan finnas på andra ställen i kroppen.

Har du smittan i dig så syns det oavsett. När du testar på vårdcentral, ungdomsmottagning eller sjukhus är det även där bara urinprov som gäller (eller ibland topsprov för tjejer). Vad gäller klamydia, that is.


   
SvaraCitera