Aviseringar
Rensa alla

Utetider, fester


Ämnesstartare

Asså vill typ mörda mina päron som inte kan släppa taget om mig. Sjukt frustrerande att ha utetider och skit. I dagsläget ska jag vara hemma kl 1, och jag fyller 16 om två veckor. Otroligt pinsamt och jobbigt. Jag festar 1-2 gånger i veckan och blir oftast riktigt full. Om de hade vetat allt jag har varit med om på ett år så borde dom vara glada att jag ens lever. Har åkt hem och druckit med främlingar som jag och mina kompisar träffat på tunnelbanan, blivit nersupt av 25-åringar som vill ha trekant med mig och min bästa vän, nästan blivit misshandlad osv.... De borde veta att jag kan ta ansvar och har klarat mig ur dom farliga situationerna jag har kommit i under mina dagar. Vad tycker ni om utetider och gränser? Och tycker inte ni att vissa föräldrar borde släppa tyglarna?


   
Citera

Galen

hannanyman: De borde veta att jag kan ta ansvar och har klarat mig ur dom farliga


   
SvaraCitera

Du kanske borde vara glad över att de låter dig vara ute alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Du kanske borde vara glad över att de låter dig vara ute alls.

Det är snarare en självklarhet för dagens ungdomar..


   
SvaraCitera

med tanke på det du skriver så borde föräldrarna dina låsa in dig  


   
SvaraCitera

Du låter inte mogen nog att gå ut och dricka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:
med tanke på det du skriver så borde föräldrarna dina låsa in dig  

Fast jag skrev ju dock det värsta. Det är inte så att det brukar hända haha.. Sköter mig bra förutom att jag och mina tjejkompisar är lite för naiva och godtrogna


   
SvaraCitera

hannanyman:

Fast jag skrev ju dock det värsta. Det är inte så att det brukar hända haha.. Sköter mig bra förutom att jag och mina tjejkompisar är lite för naiva och godtrogna

Och hur vet du att det inte kommer hända igen?


   
SvaraCitera

hannanyman:

Fast jag skrev ju dock det värsta. Det är inte så att det brukar hända haha.. Sköter mig bra förutom att jag och mina tjejkompisar är lite för naiva och godtrogna

gå in på ditt rum tills du lärt dig hantera alkohol dessutom 16!!! låter allt för ungt du har hela livet framför dig att klanta dig varför nu tänker ens dagens ungdomar klart innan dom hoppar ut från ett fönster ikläd en krokodil dräkt 


   
SvaraCitera

Åh herregud, du är 15 år. Hade jag som förälder vetat vad du höll på med hade jag inte släppt ut dig alls.

När jag var 15 trodde jag också att jag var vuxen, störst, bäst och starkast - oövervinnerlig. När jag tänker tillbaka var jag inte alls det och jag får ont i magen över saker jag gjorde fast jag var så ung. När jag var 16 övertalade jag mina föräldrar om att få åka på min första festival, nu,  6 år senare undrar jag hur sjutton de kunde släppa iväg mig, jag var ju så liten. 
Jag lovar att om någon skulle visa dig den här texten om några år så kommer du skapa på huvudet åt dig själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

Och hur vet du att det inte kommer hända igen?

Det kommer säkert hända liknande saker igen. Men jag är inte korkad och tar emot drinkar från 10 år äldre män, bara oöppnade burkar t.ex. 


   
SvaraCitera

hannanyman:

Det kommer säkert hända liknande saker igen. Men jag är inte korkad och tar emot drinkar från 10 år äldre män, bara oöppnade burkar t.ex. 

varför inte vänta tills du blir äldre??????!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

hannanyman:

 Men jag är inte korkad. 

Bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

varför inte vänta tills du blir äldre??????!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är väl ändå något positivt i att lära sig hantera alkohol tidigt? Förresten, om jag sitter hemma får jag panik och är alldeles för uttråkad.


   
SvaraCitera

hannanyman:

Det är väl ändå något positivt i att lära sig hantera alkohol tidigt? Förresten, om jag sitter hemma får jag panik och är alldeles för uttråkad.

dumma nt


   
SvaraCitera