Aviseringar
Rensa alla

Utgångna ägg


Ämnesstartare

framtidstron är död:

Är det farligt då, så det är något man ska titta efter? Trodde ägg alltid var okej om dom inte luktade illa, det har ju mamma sagt!

Har hört att man inte ska äta dem då, och har inte vågat chansa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Och en klick fransk jordgubbssylt!

vad är fransk jordgubbsylt?

KingGurka:

Har hört att man inte ska äta dem då, och har inte vågat chansa.

okii, jag litar på sopgrävarmannen mer än mamma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

okii, jag litar på sopgrävarmannen mer än mamma!

Haha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

vad är fransk jordgubbsylt?

Jordgubbssylt gjord efter franskt recept? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde för övrigt precis en helt perfekt omelett på ovan nämnda två veckor gamla ägg, tillsammans med lika gammal salladsost. Den blev helt perfekt, med vändningen och allt. Känner mig stolt. MMMMMMmmMMMMMmm frukost halv två på dagen känns så jävla bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Jordgubbssylt gjord efter franskt recept?

är det något speciellt med den som gör det extra god? Du betonar fransk så mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

är det något speciellt med den som gör det extra god? Du betonar fransk så mycket!

Hm, den är sötad med fruktjuice, vilket jag tycker får den att smaka mycket bättre än andra sylter. Så är burken så fin och på den står det att den är fransk. Känns som att det är frankrikes förtjänst då. [blush][blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Hm, den är sötad med fruktjuice, vilket jag tycker får den att smaka mycket bättre än andra sylter.

aha! Det låter gott.

Jag söker ännu efter en jordgubbssaft som kan smaka så mycket himmelriket som en jag en gång köpte på en julmarknad. Den var rårörd, mer vet jag inte, och andra rårörda jordgubbssafter har inte kunnat mäta sig med den 🙁 Det var som en söt grå bulltant uppenbarat sig från himlen, just den dagen, på just den marknaden, och aldrig någonsin kommit tillbaka! En vacker dag ska jag lyckas göra en sådan jordgubssaft.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

aha! Det låter gott.

sylt/marmelad som är sötad med saft istället för socker är mkt godare. st. darfour t.ex. eller som kung markatta importerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄR PROPPMÄTT!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hörde på radion någon gång om ägg och dess utgångsdatum, som tydligen är märkta enligt EU-regler, så du ska se det som "i värsta fall".. i spanien har man t.ex. äggen i rumstemperatur, och det gäller samma datum där.. så utgångsdatumet bör ju förändras avsevärt när man har de i kylen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Steker pannkakor nu. [blush] De blir perfekta. [blush] Krispiga i kanterna och gyllenbruna i mitten. [blush] Ska äta med fransk jordgubbssylt och ett stort glas med mjölk. [blush][love]

Är avundsjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Är avundsjuk.

Frågan är om du hade ätit upp. [cute][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Frågan är om du hade ätit upp. [cute][bigsmile]

Haha, aoch!
Men ja, det hade jag faktiskt. Jag åt upp en hel pajbit igår utan problem. Det har vänt! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Men ja, det hade jag faktiskt. Jag åt upp en hel pajbit igår utan problem. Det har vänt!

Wohooo! [bigsmile][party][party] Då serverar vi inte pytt i panna nästa gång, utan perfekta pannkakor med fransk jordgubbssylt och mjölk. [cute][blush]


   
SvaraCitera