Aviseringar
Rensa alla

Utklädd polis skjuter mot undgomar på norska socialdemokraternas sommarläger


Ämnesstartare

Angelize:

25 döda

Sjukt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Frågan är om det är en högerextrem aktion helt och hållet, eller om bomben i Oslo är kopplad till Norges inblandning i Afghanistan och Libyen.. och sedan skjutningen en hämndaktion mot utländska ungdomar.

Det är rätt troligt.

Men jag ser ett stort problem här, och det är att det skedde så tätt inpå varandra. Att en människa lyckats anskaffa polisutrustningen nödvändig för att genomföra det här så direkt efter dådet är något svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

25 döda

är det bekräftat eller rykten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köffein:

är det bekräftat eller rykten?

ett vittne sa det
bild
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080595


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

ett vittne sa det
bild
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080595

fy fan, såg uppgifter om att han hade ett maskingevär också. fatta paniken att vara fast på en liten ö tillsammans med honom [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eftersom de inte fångat gärningsmannen ännu, undrar jag varför de är så noga med att betona att mannen var utklädd till polis, räcker det inte att konstatera att han var klädd som polis? tänk om han va polis? det kan man väl inte veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

eftersom de inte fångat gärningsmannen ännu, undrar jag varför de är så noga med att betona att mannen var utklädd till polis, räcker det inte att konstatera att han var klädd som polis? tänk om han va polis? det kan man väl inte veta.

Han är gripen enligt TS artikel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[känsliga varnas]
Någon som vet om dessa är döda? Enbart kläder eller kan det vara folk som gömmer sig?

Köffein:

fatta paniken att vara fast på en liten ö tillsammans med honom [cry]

Har föreställt mig redigt många gånger sen jag fick reda 'påt. Guuuud vad obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ninna:

Någon som vet om dessa är döda? Enbart kläder eller kan det vara folk som gömmer sig?

Tror det kan vara en blandning. Människan till höger ser ut att ducka och gömma sig. Men personen nedanför ser ganska utslagen ut[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh gud. bilden

ångest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Han är gripen enligt TS artikel.

aha!
hörde inget om det på nyheterna, trodde han va lös fortfarande.
(läste inte artikeln)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[ännu känsligare varnas]
Usch och fy och hemskt 🙁 Dessa ser most definitely döda ut. Får lite dåligt samvete att sprida bilderna, men de kan ju inte identifieras.

För övrigt så verkar det som att GM var utklädd till polis utan G​​uardian.co.uksäger:
"9.02pm: According to David Berry, from the department of Political Studies at Swansea University, on NRK in the last few minutes they interviewed the head of police in Oslo and he stated that the gunman was NOT wearing a police uniform, rather a blue jumper which had a Norwegian police badge or sign on it. He also confirmed that the suspect had never worked for the police."


   
SvaraCitera

Hoppas bara idioten inte är svensk. World war 3 nästa då.

Fyfan [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ninna:

Usch och fy och hemskt 🙁 Dessa ser most definitely döda ut. Får lite dåligt samvete att sprida bilderna, men de kan ju inte identifieras.

Värsta är ju killen till vänster som verkar ligga och be om nåd och värja sig med händerna. Undrar om han fick sitt liv besparat.

Florerar ett "känt" namn på internet nu. Han skrev en facebookuppdatering för 23 timmar sedan med texten "WAR".

En användare på UM har personen på sin avatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

En användare på UM har personen på sin avatar.

vem


   
SvaraCitera