Aviseringar
Rensa alla

Utmaning! WoW-dator!


Ämnesstartare

Tanken slog mig precis att det vore skoj med någon form av tävling eller utmaning, och det här blev resultatet.

Utmaningen går ut på följande:
Att skapa ett datorkonfiguration (hårdvara+OS) för en så billig penning som möjligt, som klarar det WoW kan kräva utan att bryta ihop när spellsen duggar tätt. Den ska inte vara onödigt bra heller, optimal för de systemkrav som krävs för att spelet ska flyta bra. Och några piratlösningar på OS-delen godkänns inte. [no-no] Teh legalnez! [y]

Jag tänker inte utse någon vinnare, eftersom jag inte vet bäst här... och sådär... [rolleyes] det kanske blir en omröstning sen eller något.

Ingen deadline är satt, och det är tillåtet att publicera nya konfigurationer om du känner att du fått nya uppslag av att se andras förslag.

Image

OBS! Vinnaren kanske får pris! (om vi kan komma överens om någon...)

ÄNDRAT 2009-04-09 16:27

ÄNDRAT 2009-04-09 16:30


   
Citera
Ämnesetiketter

nördigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OnkelMåd:

nördigt

Oja! Men har du något emot nördar då har du kommit till fel forum!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tråkigt


   
SvaraCitera

sno en bra dator [y] skit billigt de


   
SvaraCitera

Blir lite problem dock när man inte kan prova konfigurationen/datorn. Sedan vet nog inte många vad som krävs för WOW.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Tanken slog mig precis att det vore skoj med någon form av tävling eller utmaning, och det här blev resultatet.

Får man ens ha tävlingar på UM???
Aja du vill säkert ha en dator som klarar world of warcraft, varsågod

Jag presenterar dig DELL 2800 :- kr (Det står 2100:- men jag vet inte om det stämmer [confused])
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sebsdt1&kc=D4X22...
Den ska klara Wow på lägsta [y]

Eller varför inte en DUSTIN DATORPAKET!
Den kostar 2700:- Men den här får du bygga själv
tror också dell har bättre grafikkort.
http://www.dustinhome.se/pd_5010197182.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_6043


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

sno en bra dator [y] skit billigt de

Eh, jag kanske inte gjorde det tillräckligt tydligt. JAG vill inte ha någon dator, jag vill bara se hur folk tänker när de väljer hårdvara. Vilka prioriteringar de gör och sådär.

sylar:

Blir lite problem dock när man inte kan prova konfigurationen/datorn. Sedan vet nog inte många vad som krävs för WOW.

Jo, sant! Ska editera inlägget och lägga dit systemkraven.

Bajwa:

Får man ens ha tävlingar på UM???

Vad jag vet säger inget emot det. Nu är det dock en utmaning i första hand. Kommer en lösning som är värd ett pris av någon anledning så kanske det löser sig, that's all I'm saying!

Bajwa:

Aja du vill säkert ha en dator som klarar world of warcraft, varsågod

Nej, jag har en utmärkt dator att spela det på. Grejen är att välja hårdvara från en eller flera hemsidor för så lite pengar som möjligt, som klarar WoW fint med inställningarna på max.

Bajwa:

Den ska klara Wow på lägsta [y]

Tobbish:

optimal för de systemkrav som krävs för att spelet ska flyta bra

Bra som i maxade inställningar. Inga färdiga datorpaket.


   
SvaraCitera

Nördigt


   
SvaraCitera

Tobbish:

Eh, jag kanske inte gjorde det tillräckligt tydligt. JAG vill inte ha någon dator, jag vill bara se hur folk tänker när de väljer hårdvara. Vilka prioriteringar de gör och sådär.

nej men ändå, sno så bra man kan, billigt å mer gangzta [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

nej men ändå, sno så bra man kan, billigt å mer gangzta [cool]

[tired] Skittufft att vara "gangzta" för övrigt.


   
SvaraCitera

Windows XP (Service Pack 3), Windows Vista (Service Pack 1)
Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+
512 MB RAM (1GB for Vista users)
3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better
DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability
15 GB free hard drive space
A keyboard and mouse are required. Input devices other than a mouse and keyboard are not supported.
You must have an active broadband Internet connection to play

Mac OS X 10.4.11 or newer
PowerPC G5 1.6 GHz or Intel Core Duo processor
1 GB RAM
3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 64 MB VRAM such as an ATI Radeon 9600 or NVIDIA GeForce Ti 4600 class card or better
15 GB free hard drive space
A keyboard and mouse are required. Input devices other than a mouse and keyboard are not supported.
You must have an active broadband Internet connection to play.
Note: Due to potential programming changes, the Minimum System Requirements for this game may change over time.

Recommended Specifications

Windows XP (Service Pack 3), Windows Vista (Service Pack 1)
Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2
1 GB RAM (2 GB for Vista users)
3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better
DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability
Broadband Internet connection.
Multi-button mouse with scroll wheel recommended.

Mac OS X 10.4.11 or newer
Intel 1.8GHz processor or better
2 GB RAM
3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA 7600 class card or better
Multi-button mouse with scroll wheel recommended.

[blush]


   
SvaraCitera

Tobbish:

[tired] Skittufft att vara "gangzta" för övrigt.

fett coolt ja [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

[blush]

Bra där! Specifikationerna försökte jag lägga till i första inlägget, men sidan vägrade lägga till det jag skrev.


   
SvaraCitera