Aviseringar
Rensa alla

Utöka ens sociala liv?


Ämnesstartare

Nintendo:

De kanske upplever dig som en sjukt tråkig människa som de ej vill lära känna närmare?

Dem har ju inte ens tagit kontakt med mig, hur kan de veta? Hur skall jag ändra mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

De kanske upplever dig som en sjukt tråkig människa som de ej vill lära känna närmare?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Dem har ju inte ens tagit kontakt med mig, hur kan de veta? Hur skall jag ändra mig?

Har du tagit kontakt med dem? De kanske tycker att du visar för lite intresse för dem.

Bli mer social, hälsa på folk, prata med dem, umgås med dem på raster mellan föreläsningar, grupparbeta tillsammans inför tentor osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata med kassören på ica då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Har du tagit kontakt med dem? De kanske tycker att du visar för lite intresse för dem.

Dem verkar ju inte vilja prata med mig. Dem pratar med varandra, men jag är utanför. Kan dock vara att jag inte tar kontakt eller att dem är rädda för mig eller för att jag är utländsk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Dem verkar ju inte vilja prata med mig

De kanske tycker att det verkar som att du inte vill prata med dem.

Anura:

Dem pratar med varandra, men jag är utanför

De kanske har tagit kontakt tidigare, till exempel genom kårkvällar/grupparbeten/rastumgänge

Anura:

Kan dock vara att jag inte tar kontakt eller att dem är rädda för mig eller för att jag är utländsk?

Det första är troligare, jag tvivlar på att en hel klass lider av xenofobi. Sluta skylla allt på dina klasskamrater, du får ju ta ansvar för ditt eget umgänge [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det första är troligare, jag tvivlar på att en hel klass lider av xenofobi. Sluta skylla allt på dina klasskamrater, du får ju ta ansvar för ditt eget umgänge

Jag var rädd att det var pga min härkomst. Jag får nog försöka hälsa och prata med människor, jag var väl rädd att dem inte ville prata med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har alltid varit osäker. Har alltid tänkt "vad om.." osv. Alltid trott att folk skall ogilla mig för mitt utseende och att jag är svart. Därför jag är så himla rädd att folk skall inte gilla mig eller inte prata med mig för att jag är svart.


   
SvaraCitera