Aviseringar
Rensa alla

utomlands


Ämnesstartare

Tatuera sig utomlands? [y] eller[n]


   
Citera

aa jättesäkrt [wink]


   
SvaraCitera

Vilket land?


   
SvaraCitera

Röstar på nej, eftersom du antagligen är under 18 och funderar på att smita ifrån mammi & pappi på semestern och tatuera dig hos någon darrig farbror sittandes på en kartongbit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Röstar på nej, eftersom du antagligen är under 18 och funderar på att smita ifrån mammi & pappi på semestern och tatuera dig hos någon darrig farbror sittandes på en kartongbit.

är under arton yes, ska åka på semester med en kompis till ungern, tänkte gör en jätte liten tatuering på foten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Vilket land?

ungern


   
SvaraCitera

godkänd:

ungern

Skulle säga nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nejnejnejnej bara nej


   
SvaraCitera

godkänd:

ungern

neje


   
SvaraCitera
Zsasz

Är säker på att det finns bra och pålitliga tatuerare i Ungern också, det gäller bara och hitta dem..

Nackdelen med att tatuera sig utomlands är ju just det att det är svårt och veta vilka ställen som är bra och vilka som är dåliga, både när det gäller tatuerandet och när det gäller hygienen..

Det bra är att det är så jävla billigt, så om man väl hittar en bra tatuerare, så ser jag absolut ingen anledning att inte göra det, snarare tvärt om..

Har en polare som har tatuerat sig ett antal gånger i Bulgarien, då han vet en bra studio där, så nu har han en sleve som i sverige skulle kostat ~20000 kr att göra för 2000 kr istället..


   
SvaraCitera

jag ska på skolresa till polen i september, tänkte pierca mej i tungan då.. men ja kan lika gärna göra det i sverige, De känns lite mer fräscht och säkert.. de är ju egentligen lika lätt att smita från mina föräldrar här.
I sverige vill dom ju dock ha typ förälders tillstånd, men sånt är lätt att fejka [y]

enda fördelen för dej att göra utomlands är väl priset då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonochblåbär:

I sverige vill dom ju dock ha typ förälders tillstånd, men sånt är lätt att fejka

I dom flesta fall räcker det inte med telefonsamtal eller lappar (om det är det du menar), utan föräldern måste följa med och bevisa att denne är din förälder. [smile]


   
SvaraCitera