Aviseringar
Rensa alla

Utomlands utan föräldrar - under 18 år


Ämnesstartare

Hej! Nu är det såhär att jag och min pojkvän är jättesugna på att åka utomlands. Men inga utav våra föräldrar har tid. Vi har varit tillsammans ett bra tag och vi har kollat på lite hotell och blivit väldigt taggade på att åka.

Men problemet är att vi båda är under 18 och vet inte riktigt om vi får åka. Föräldrarna går ju att övertala, men är det någon lag att man måste vara över 18? Man behöver väl antagligen föräldrarnas tillåtelse osv.

Men är det någon som vet? Skulle vara jättebra isåfall! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

tror inte ens du får köpa flygbiljetter om du är under 18, men vad vet jag som aldrig ens har flugit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ingen lag som hindrar dig från att besöka utlandet utan dina föräldrar när du är under 18. Däremot kan det vara svårt att få hotell eller annat boende, men sådant går att kolla upp i förväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det blir att min pappa ska ringa och kolla. Så att vi får extra hjälp med vart vi ska osv. Men annars skulle det nog inte vara några problem! Bara det att jag är väldigt rädd över att om någonting skulle hända så finns ingen vi känner nära och kan komma fort.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

tror inte ens du får köpa flygbiljetter om du är under 18, men vad vet jag som aldrig ens har flugit.

Min pappa beställer biljetterna åt oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså... Visst. Det funkar. Men det kommer uppstå en hel del problem på vägen då ni är minderåriga. De flesta hotell skulle väl inte ens tillåta underåriga hyra ett rum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kommer att få så mycket problem på vägen så det är ju knappt ens värt att tänka på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har åkt ensam 2 gånger. Om man behöver tillstånd av föräldrarna tror jag att det beror på vilket land man ska till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Om man behöver tillstånd av föräldrarna tror jag att det beror på vilket land man ska till.

Vi tänkte åka till turkiet..

OF 5:

Ni kommer att få så mycket problem på vägen så det är ju knappt ens värt att tänka på

Det vi är oroliga över.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gamla är ni? Som de andra skrev, kan bli problem med att hyra hotell. För att flyga som minderårig behövs tillåtelse och underskrift av förälder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hotellet är väl problemet, men wtf alla femtonåringar åker ju till maggan o aiyanapa osv o är äckliga så varför skulle inte ni kunna åka på er myssemester.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Min pappa beställer biljetterna åt oss.

then whats the prob?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

hotellet är väl problemet, men wtf alla femtonåringar åker ju till maggan o aiyanapa osv o är äckliga så varför skulle inte ni kunna åka på er myssemester.

känner lite så jag med!

YaBasta:

then whats the prob?

vet ju inte om vi får [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

vet ju inte om vi får

då äre la ba snacka me pärona ist för att göra en tråd om det[confused]


   
SvaraCitera