Aviseringar
Rensa alla

Utorrent eller Vuze?


Ämnesstartare

Hej! Jag har alltid använt mig av Vuze (fd Azureus) som fildelningsprogram.Och jag vet inte riktigt varför jag alltid har använt det, men har väl varit att man inte orkar byta och testa något nytt helt enkelt.

Har Telias 6-8 Mbit bredband och brukar komma upp i hastigheter runt 800kb/ner.

Funderar nu på att testa Utorrent för att jag har hört att det inte tar lika mycket RAM och är snabbare.

Vilket program använder ni? Hur får man upp hastigheten utan att köpa snabbare bredband? [party]


   
Citera

Jag använde µTorrent för det är det enda alternativet, nu har jag dock en mac så inget funkar längre.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Jag använde µTorrent för det är det enda alternativet,


   
SvaraCitera

Tickstart:

µTorrent


   
SvaraCitera
Åtta

Använder Deluge. Vuze kan vara den sämsta torrentklienten jag någonsin sett.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vuze kan vara den sämsta torrentklienten jag någonsin sett.

Azureus var hyffsat. Sen döptes det om till Vuze och fick två ton onödigt trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir till att testa Utorrent. Kan väldigt lite om hur mycket man bör seeda för att det ska gå fortare att ladda ner, och allt vad det gäller ratio osv.

Någon som har lust att förklara?

Seedar ni något efter er eller? Själv har jag begränsat mig till 20kb av någon skum anledning... inte vet jag varför. Inte riktigt brytt mig om att ta reda på något förrän nu! [tard]


   
SvaraCitera
Åtta

Lightfrog:

Någon som har lust att förklara?

Seeda så mycket som du kan. Du bör åtminstone seeda till du når en ratio av 1 - helst mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grymt. Jag läste Vuvuzele.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Använder Deluge. Vuze kan vara den sämsta torrentklienten jag någonsin sett.

Deluge, har jag aldrig hört talas om. Kanske värt att testa det före Utorrent? Skulle vara bra och få reda på vad som skiljer dem åt, om du nu vet det.


   
SvaraCitera

LimeWire. Snabbt och enkelt.


   
SvaraCitera
Åtta

Lightfrog:

Skulle vara bra och få reda på vad som skiljer dem åt, om du nu vet det.

De har ganska lika mål. Deluge är open source (vilket innebär att istället för att det är endast är en eller några få utvecklare som kan och får jobba på programmet så är det några få som tar hand om det, men vem som helst får lämna in kod för förbättringar). Jag har inte använt uTorrent på flera år nu, men när jag senast använde det så var det förhållandevis resurskrävande. Vidare så finns Deluge till Windows, Linux, FreeBSD och Mac OS X.

spaceFlea:

LimeWire. Snabbt och enkelt.

Är inte en torrentklient.


   
SvaraCitera

Lightfrog:

Utorrent

[y]


   
SvaraCitera

Netherlick:

µTorrent


   
SvaraCitera

rtorrent is teh shiet.


   
SvaraCitera