Aviseringar
Rensa alla

Utorrent krånglar


Ämnesstartare

edroon:

Men det står ju "Nerladdning begräns" och det står så i programet och inte själva internet, då måste du har berägränsat det omedvetet.
Som du sa ovan, detta är ett nytt problem och du hade inga problem tidigare.

Ja, men jag har redan kollat inställningen du snackar om.


   
SvaraCitera
edroon

uppenbar:

Ja, men jag har redan kollat inställningen du snackar om.

Har du kollat detta; uTorrent-ikonen i aktivitetsfältet och kolla Nerladdningsgräns.
Ifall det inte går så får du gå in på Inställningar i menyn i programmet. Gå sedan in på fliken som heter Anslutning och kolla under Global bandbreddsbegränsning / Ladda ner.

annars är det något annat, lyckat till


   
SvaraCitera

Jag fick samma problem när jag var uppkopplad via router, kom plötsligt. Man kan ändra vilken port den ska gå genom manuellt, men då gäller det att veta vilka portar som inte redan är upptagna. Om du dubbelklickar på den trekanta varningssymbolen som sitter där bredvid kan man komma in på en sida där man får hjälp att väla ut ny port vill jag minnas.

EDIT: För mig gick det iofs utmärkt att ladda ner, trots att det stod så där.


   
SvaraCitera

µ!


   
SvaraCitera

uppenbar:

Utorrent

Skriv Mytorrent om du inte orkar skriva µ.


   
SvaraCitera

Bitlord <3


   
SvaraCitera

edroon:

Men vadå portarna, om dina portar är stängda så kan du inte ladda ner alls.

edroon:

Du har väl bara begränsat nerladdningens hastighete. Står ju det.. kolla inställningarna.

edroon:

Men det står ju "Nerladdning begräns" och det står så i programet och inte själva internet, då måste du har berägränsat det omedvetet.
Som du sa ovan, detta är ett nytt problem och du hade inga problem tidigare.

Jag röstar för att någon bannar den här tarden från IT-forumet.


   
SvaraCitera

Hivkanin_med_AK47:

Bitlord <3

*fnizz*


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Jag röstar för att någon bannar den här tarden från IT-forumet

Du kan hjälpa henne med?


   
SvaraCitera

edroon:

Men vadå portarna, om dina portar är stängda så kan du inte ladda ner alls.

Kan man visst :]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Du kan hjälpa henne med?

Nej. Att felsöka nätverksproblem i Kina är som att leta småsprickor i en båt som har ett gapande hål i skrovet.


   
SvaraCitera
edroon

pwnmage:

Kan man visst :]

kan man ju inte.. hehe nee skojja. men om du stänger den port som användas när du laddar ner så går det ju inte.. eller?[smile]


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Nej. Att felsöka nätverksproblem i Kina är som att leta småsprickor i en båt som har ett gapande hål i skrovet.

Antar att hon får tala med någon kunnig kines.


   
SvaraCitera

alla hatar när man startar nya trådar så jag tänkte fråga i den här tråden för jag har ett utorrent problem (och nej jag tänker inte skriva mytorrent för ska man skriva något annat än utorrent eller med rätt grekiska bokstav ska det heta mikrotorrent!!!!!) när man klickar på den lilla gula triangeln kan man kolla om ens port är öppen är den inte det så kan man få hjälp av en guide till att detta ska fungera. denhär guiden vill att jag ska sätta en static ip och jag undrar helt enkelt varför, om jag kommer få andra problem med detta??


   
SvaraCitera

qazedctgb:

alla hatar när man startar nya trådar så jag tänkte fråga i den här tråden för jag har ett utorrent problem

Nu kommer du bli hatad för att du bumpade en skitgammal tråd[cool]

Har du testat gå in på din router och öppnat porten som krävs?


   
SvaraCitera