Aviseringar
Rensa alla

Utseendet


Ämnesstartare

Någonting som jag faktiskt har tänkt en hel del på. Kunde inte hitta någon tråd om detta, så tänkte att jag kunde skapa en ny då 🙂

Jo, egentligen blir det ju två frågor. Den ena rör vänner: Tänker ni mycket på hur era vänner ser ut? Och när ni ska skaffa nya kompisar, är det då viktigt med utseendet, eller är det mest personlighet som ni tänker på?

Andra frågan: När det kommer till killar/tjejer. Alltså, motsatta könet då. Spelar utseendet stor betydelse då? Hur pass stor? Spelar det någon roll om vad era vänner säger/tycker om killen/tjejen som du gillar?

Okej det blev mer än två frågor, men ändå haha 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

coola människor blir snygga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är jobbigt om vissa kompisar är snyggare än mig....jag har länge vänt detta till min fördel dock så jag blir snyggast.......men nu är det inte lika lätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CallMeMadde:

: Tänker ni mycket på hur era vänner ser ut? Och när ni ska skaffa nya kompisar, är det då viktigt med utseendet

Nä. Fast det är en fördel om de luktar gott.

CallMeMadde:

Spelar utseendet stor betydelse då? Hur pass stor?

Måste finna personen attraktiv och utseende är en del attraktionen, men inte den största delen.

CallMeMadde:

Spelar det någon roll om vad era vänner säger/tycker om killen/tjejen som du gillar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir äldre och mindre attraktiv
rent ut sagt fulare
Åren går så fort att jag har svårt att följa med
Jag byter punkfrisyr mot munkfrisyr
och ansiktet det skrynklar ihop sig
Men mina egocentriska behov dom kvarstår år efter år

Älska mig [blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När det gäller vänner så nej, bryr mig varken om hur killar eller tjejer ser ut [wink].

Ska jag ha en relation med någon så krävs väl viss fysisk attraktion dock [wink] däremot blir ju personer med en härlig personlighet automatiskt snyggare [bigsmile].


   
SvaraCitera

CallMeMadde:

Tänker ni mycket på hur era vänner ser ut? Och när ni ska skaffa nya kompisar, är det då viktigt med utseendet, eller är det mest personlighet som ni tänker på?

Jag väljer verkligen itne vänner efter utseende men när jag tänker efter tycker jag att alla mina vänner är snygga/vackra/söta på sitt sätt. Kanske är det för att jag älskar dem och ser deras fina sidor men jag tror seriöst att alla bara är fina.

Sedan när man skaffar nya vänner så tror jag att man omedvetet söker sig till likasinnade. Om man inte vet något om personerna tror jag att man söker sig till dem med kanske samma stil som en själv eller vars yttre skvallrar om sexualitet, politiska åsikter, intressen osv.


   
SvaraCitera

Artie:

coola människor blir snygga

YEZZ
Sträcker man på sig, står för sina åsikter, ler och utstrålar vänlighet och självförtroende så är man vacker i de flestas ögon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men jag tycker också så som du Postlapsaria. Det blir ju så att man dras till de som är lite som en själv.

Det är kul att se vad alla tycker [smile]


   
SvaraCitera

CallMeMadde:

Och när ni ska skaffa nya kompisar, är det då viktigt med utseendet, eller är det mest personlighet som ni tänker på?

Personlighet och utseende hänger ofta ihop, folk som jag gillar har en tendens att vara sportiga och extroverta, och sånna är ofta i bra form och klär sig snyggt/medvetet. Dessutom brukar de flesta omge sig med folk som är lika dem själva så man kan umgås på lika villkor.

CallMeMadde:

Alltså, motsatta könet då. Spelar utseendet stor betydelse då?

Av samma anledning som ovan spelar det roll.

CallMeMadde:

Spelar det någon roll om vad era vänner säger/tycker om killen/tjejen som du gillar?

Nej, så länge det inte är STORA motsättningar skulle jag inte bry mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig ej om vänners utseende, är rätt ytlig i övrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CallMeMadde:

Tänker ni mycket på hur era vänner ser ut?

Nää
Eller jo, i forskande syfte då jag är intresserad av anatomi och tjafs.
Brukar inte berätta detta dock, det kan göra folk obehagliga till mods att jag betraktar dem noga..
Men jag brukar inte tänka: Oj, vad ful hon/han är.
[crazy]

CallMeMadde:

Och när ni ska skaffa nya kompisar, är det då viktigt med utseendet

Nej fast ja.
Jag antar att jag drar mig till likasinnade, men det är inget medvetet val.
Jag skulle ju aldrig neka någon vänskap bara för att personens utseende inte föll mig i smaken.

CallMeMadde:

Spelar utseendet stor betydelse då?

Det är ju trevligt att vara attraherad av den man tycker om, så ja.
Men personen måste inte falla inom en viss ram.

CallMeMadde:

Hur pass stor?

öh

CallMeMadde:

Spelar det någon roll om vad era vänner säger/tycker om killen/tjejen som du gillar?

I slutändan: nej.
Men mina vänner brukar inte snacka skit om dem jag gillar. De accepterar mitt val så länge jag inte blir illa behandlad, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, När mina vänner ser värre ut än jag själv då ere fan illa[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

CallMeMadde: Hur pass stor?
öh

Hahahah, du misstolkade väl inte det där va? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CallMeMadde:

Hahahah, du misstolkade väl inte det där va? [tired]

näää...
vet bara inte vad jag ska jämföra med


   
SvaraCitera